خوردن و آشامیدن در زمان تهوع ممنوع!

۱۳۹۹/۱۰/۲۳ - ۲۱:۲۱:۳۹
کد خبر: ۱۱۱۹۶۶۰
خوردن و آشامیدن در زمان تهوع ممنوع!
مدیرگروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی خراسان شمالی گفت: تا زمانی که تهوع یا استفراغ دارید از خوردن و آشامیدن هر ماده غذایی یا نوشیدنی پرهیز کنید.

به گزارش برنا؛ نسرین علیزاده، مدیرگروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی خراسان شمالی گفت: در شرایط ایجاد تهوع و استفراغ از غذاهای پرچرب یا سرخ کرده، آبمیوه ها و نوشیدنی های خیلی شیرین، غذاهای بسیار معطر، غذاهای حاوی فیبر بالا، غذاهای نفاخ و غذاها و نوشیدنی های خیلی گرم اجتناب کنید.

او با اشاره به مفید بودن مصرف تکه های میوه یخ زده یا آب میوه های رقیق شده همراه با یخ، گفت: اگر طعم دهان شما بد است، از آبنبات هایی با طعم نعناع یا لیمو استفاده کنید.

علیزاده بوییدن پوست لیموترش بعد از خراش دادن برای کنترل تهوع موثر دانست و افزود: از قرار گرفتن در معرض بوی غذا به ویژه غذاهایی که رایحه تندی دارند، اجتناب کنید.

او با بیان این که غذا باید بی بو، کم چرب و کم فیبر باشد، گفت: غذاهای سرد یا همدما با حرارت اتاق، بوی کمتری دارند.

علیزاده افزود: غذای جامد را با یک نوع غذای ساده و در اندازه خیلی کوچک در هر بار شروع کنید و بیشتر از تنقلات و غذاهای خشک، نشاسته‌ای و پرنمک مانند چوب شور، کراکر و سیب زمینی استفاده کنید.

او توصیه کرد: تعداد وعده های غذایی را افزایش و حجم غذا در هر وعده را کاهش دهید و از مصرف غذا در حجم سنگین خودداری کنید.

علیزاده با بیان این که پس از توقف استفراغ، می توان کمی مایعات رقیق مانند آب مرغ یا گوشت، آب سیب یا ژلاتین میل کرد، گفت: بزرگسالان و کودکان بالاتر از 3 سال می‌توانند تکه های کوچک یخ را هر ۱۰ دقیقه به اندازه قاشق مرباخوری و سپس هر ۲۰ دقیقه به اندازه یک قاشق غذاخوری مک بزنند.

او ادامه داد: با گذشت 8 ساعت از قطع شدن استفراغ، می توانید مصرف غذاهای جامد را شروع کنید.

علیزاده سس سیب (کمپوت سیب بدون افزودن شکر)، مرغ پخته، موز، عصاره رقیق گوشت، نان تست، تخم مرغ آب پز (بدون روغن افزوده)، انواع آب میوه و سبزی، سیب زمینی، چوب شور، کراکر، برنج، غلات پخته، شربت و ماست را نمونه ای از غذاهای مناسب برای زمان تهوع و استفراغ خواند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز