تسهیلات سازمان تامین اجتماعی برای مراکز مولد اشتغال

۱۳۹۹/۱۰/۲۴ - ۱۰:۰۶:۲۸
کد خبر: ۱۱۲۰۰۱۱
تسهیلات سازمان تامین اجتماعی برای مراکز مولد اشتغال
معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به سهم ارزشمند اشتغال مراکز آموزشی غیردولتی گفت: سازمان از ایجاد هرگونه تسهیلات بیمه‌ای برای این مراکز که سبب افزایش اشتغال شود، استقبال کرده و آماده همکاری کارشناسی در این زمینه است.

به گزارش برنا؛ مهرداد قریب، معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی در جلسه‌ای با نمایندگان انجمن‌های مدیران مدارس، آموزشگاه‌های غیردولتی و آموزشگاه‌های زبان‌های خارجی اظهار داشت: تامین اجتماعی نهادی عمومی و غیردولتی است و در قبال حق بیمه دریافتی تعهدات کوتاه مدت و بلند مدتی ارائه می‌کند.

او با بیان اینکه نرخ حق بیمه تأمین اجتماعی ثابت است، افزود: بخشی ازکارفرمایان بر اساس قوانین مصوب مجلس از معافیت بیمه ای استفاده کردند که در تعهد دولت است.

معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به جامعه ۴۴ میلیون نفری تحت پوشش این سازمان، اظهار داشت: ماهیانه به طور متوسط ۱۵ هزار میلیارد تومان برای خدمت رسانی به این جامعه بزرگ هزینه می‌شود و تأمین اجتماعی براساس محاسبات بیمه ای مکلف است که منابع و مصارف را مدیریت کند.

قریب ادامه داد: امکان استفاده بیشتر از ظرفیت مشوق‌های بیمه‌ای موجود برای جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی و حمایت از آموزشگاه‌های غیردولتی نیز وجود داشته و سازمان آماده همکاری در این موضوع با انجمن‌های ذیربط است.

او همچنین بر لزوم استفاده تمامی مربیان و افراد شاغل پاره وقت مراکز آموزشی غیردولتی از خدمات تأمین اجتماعی تأکید کرد و گفت: قوانین کار و تأمین اجتماعی تعهدات قانونی مشخصی را برای مدیران این مراکز تعیین کرده است و ما آمادگی داریم که برای انجمن‌های این مراکز آموزشی جلسات آموزشی برگزار کرده تا از حقوق و تعهدات قانونی خود در حیطه تأمین اجتماعی آشنایی بیشتری بیابند.

عیسی منصوری، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه گفت: در دوره شیوع کرونا تلاش شد که آموزشگاه های غیردولتی مشمول حمایت‌های مختلفی شوند و در این مدت خدمات و حمایت‌های متعددی هم از مراکز آموزشی غیردولتی صورت گرفته است.

او با اشاره به اقدامات مختلف صورت گرفته برای حمایت از مربیان فاقد بیمه آموزشگاه‌ها، گفت: در شرایط بحرانی مربیان دارای پوشش بیمه‌ای شرایط بهتری داشته و از خدمات تأمین اجتماعی استفاده کردند؛‌این موضوع اهمیت استفاده تمامی مربیان از بیمه تأمین اجتماعی را نشان داد و براین اساس بیمه مربیان آموزشگاه های غیردولتی در آینده باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

در این جلسه نمایندگان انجمن‌های مدیران مدارس و آموزشگاه‌های غیردولتی و آموزشگاه‌های زبان‌های خارجی نیز به بیان دیدگاه‌های خود درباره خدمات تأمین اجتماعی به مربیان این مراکز پرداختند.

نظر شما