میزان مصرف ویتامین دی در دوران کرونا چقدر است؟

۱۳۹۹/۱۰/۲۷ - ۱۱:۱۶:۳۹
کد خبر: ۱۱۲۱۰۴۱
میزان مصرف ویتامین دی در دوران کرونا چقدر است؟
در دوران پاندمی کووید-۱۹، مکمل غذایی که مصرف آن برای تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از ابتلا به بیماری توصیه می شود، مکمل غذایی ویتامین D است؛ از این رو به یاد داشته باشیم.

به گزارش برنا؛ سطح ویتامین D سرم کمتر از ۲۰ نانوگرم در میلی لیتر، به معنی کمبود است؛ ۲۹-۲۰، ناکافی؛ ۹۹-۳۰، کافی و بیش از ۱۰۰ نانوگرم در میلی لیتر به عنوان مسمومیت قلمداد می شود.

با توجه به کمبود دریافت این ویتامین در گروه های سنی مختلف، مکمل یاری ویتامین D، با مصرف ماهیانه یک پرل (قرص ژله ای) با دوز ۵۰۰۰۰ واحد بین المللی از سنین نوجوانی (۱۲ سالگی) آغاز شده و در دوران جوانی، میانسالی و سالمندی ادامه می یابد.

با این وجود، امکان مکمل یاری همزمان کلسیم و ویتامین D به صورت روزانه در سالمندان نیز وجود دارد.

در کودکان ۸-۲ ساله می توان هر دو ماه یک بار، از همین دوز (۵۰۰۰۰ واحد بین المللی) استفاده کرد. در ۹ ماه بارداری و ۶ ماهه­ نخست شیردهی نیز، مصرف روزانه ۱۰۰۰ واحد بین المللی از این ویتامین، نیاز فیزیولوژیک این دوران را برطرف خواهد کرد.

در نوزاداننیز از بدو تولد (۵-۳ روزگی) تا پایان سن ۲ سالگی مصرف ۲۵ قطره ویتامین A+D یا مولتی ویتامین، توصیه می شود.

فراموش نکنیم مقادیر سرمی کمتر از ۱۰ نانوگرم در میلی لیتر، با مصرف هفتگی یک پرلِ ۵۰۰۰۰ واحدی به صورت خوراکی به مدت ۶ هفته (در نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ ساله) یا ۸ هفته (بزرگسالان) و سپس مصرف ماهیانه این دوز درمان می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز