سامسونگ هم شارژرش را از جعبه حذف کرد

۱۳۹۹/۱۱/۰۶ - ۱۹:۲۱:۱۵
کد خبر: ۱۱۲۱۰۴۴
سامسونگ هم شارژرش را از جعبه حذف کرد
همانطور که انتظار می‌رفت سامسونگ هم مثل اپل و شیائومی شارژر را از جعبه پرچمدارهای جدید خود حذف کرد. اقدامی که بهانه کمک به محیط زیست صورت گرفته اما خوشایند بسیاری از کاربران نیست.

به گزارش برنا؛ سامسونگ و شیائومی جزو شرکت‌‌هایی بودند که پس از معرفی آیفون ۱۲ بدون شارژر به اپل کنایه‌هایی زدند اما حالا خود نیز همین مسیر را در پیش گرفته‌اند. روند پیاده‌سازی سامسونگ البته با اپل تفاوت‌هایی دارد و شرکت کره‌ای سعی کرده با کاهش قیمت آداپتور شارژ سریع خود از ۳۵ به ۲۰ دلار دسترسی به آنرا برای کاربرانش ساده‌تر کند. پرچمدارهای گلکسی S21 با کابل USB-C همراه شده‌اند و کاربرانی که آداپتور داشته باشند نیازی به خرید کابل نخواهند داشت.

بر اساس آمارهای شرکت کره‌ای یک چهارم از شارژرهای سری گلکسی S بی‌سیم هستند. از سوی دیگر بسیاری از کاربران همین حالا هم آداپتورهایی دارند که حتی در صورت خرید مدل جدید هم به استفاده از آنها ادامه خواهند داد، در نتیجه عرضه شارژرهای جدید تنها بار جدیدی را به ۵۰ میلیون تن زباله الکتریکی اضافه می‌کند که سالیانه تولید می‌شود.

با این حال عرضه شیائومی MI 11 نشان داد که اگر انتخاب بر عهده خود کاربران باشد تنها ۶ درصد آنها پرچمدارهای بدون شارژر را خریداری می‌کنند. از طرف دیگر بعید است سود سرشاری که اپل با حذف شارژ به دست آورده در اتخاذ این تصمیم از سوی سامسونگ بی‌تاثیر بوده باشد.

نظر شما
پرونده ویژه