مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان:

آتش سوزی در جنگل ها و مراتع گیلان سطحی است

۱۳۹۹/۱۰/۲۶ - ۱۳:۴۴:۱۰
کد خبر: ۱۱۲۱۱۰۸
آتش سوزی در جنگل ها و مراتع گیلان سطحی است
میرحامد اختری با اشاره به آتش سوزی مختلف چند روز اخیر در جنگل ها و مراتع استان به دلیل وزش باد گرم گفت: تا این لحظه آتش سوزی ها سطحی بوده و تنه درختان و شاخه ها دچار حریق و خسارت نشده اند.

به گزارش برنا؛ میرحامد اختری،مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: طی چند روز اخیر جنگل ها و مراتع مناطقی از جمله منطقه مرس مازو، آزاد محله و امام زاده اسحاق شفت، اسکده رشت، گلستان سرای خرارود سیاهکل، هره دشت و شکردشت تالش، جواهر دشت رودسر، حشمت آباد، دلدیم، راجعون، حلیم جان، سی دشت، دیلم ده و آغوزبن رودبار دچار حریق شده بودند که همه مهار شدند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان با بیان اینکه بیشتر آتش سوزی زیر هکتار بود، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه حریق ادامه دارد. آمار مساحت جنگل ها و مراتع دچار حریق پس از جمع بندی ارایه می شود.

وی با بیان اینکه در این مدت  بیش از ۲۵ فقره حریق در جنگل ها و مراتع گیلان اتفاق افتاد و همه مهار شدند،  اضافه کرد: هم اکنون نیز نیروهای حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری،  هلال احمر، محیط زیست و بسیج برای مهار آتش سوزی در منطقه جنگلی اشکراب سیاهکل و اشکورات رودسر حضور دارند.

با توجه به هشدار هواشناسی گیلان مبنی بر وزش باد گرم و احتمال حریق در مراتع و جنگل ها، نیروهای حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری و سایر نیروهای این اداره کل در استان با تجهیزات و امکانات لازم آماده باش هستند.

مردم در صورت مشاهده آتش در جنگل ها و مراتع با شماره ۱۵۰۴ و ۱۳۹ تماس گرفته و اطلاع دهند تا در اسرع وقت برای مهار حریق اقدام شود.

گیلان به عنوان خطه سرسبز کشور دارای ۵۶۵ هزار هکتار جنگل و ۲۲۴ هزار هکتار مرتع است

منبع؛ ایرنا

نظر شما