سخنگوی ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا:

جهش ویروس در مرگ و میر کرونا موثر بوده است/ هشدار برای ورود ۳۰ هزار مسافر به قشم/ احتمال مرگ ۱۰ هزار نفر در صورت ورود به موج چهارم در بهمن/ راهپیمایی ۲۲ بهمن با موتور و خودرو است

۱۳۹۹/۱۰/۲۷ - ۱۱:۰۴:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۱۳۹۳
جهش ویروس در مرگ و میر کرونا موثر بوده است/ هشدار برای ورود ۳۰ هزار مسافر به قشم/ احتمال مرگ ۱۰ هزار نفر در صورت ورود به موج چهارم در بهمن/ راهپیمایی ۲۲ بهمن با موتور و خودرو است
علیرضا رئیسی به تشریح آخرین وضعیت کرونا در کشور پرداخت.

به گزارش برنا؛ علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا در حاشیه پنجاه  و سومین جلسه ستاد ملی که با ریاست رئیس جمهوری برگزار شد، گفت: اروپا وضعیت نابسامانی دارد و انگلیس از 1500 مرگ و آمریکا از 4300 مرگ عبور کرده است.

او افزود: احتمالا میزان ابتلا در اروپا طی یک ماه آینده همانند آمریکا شود که نگران کننده است و نشان می دهد جهش ویروس در انتقال بیماری و مرگ و میر موثر بوده است.

رئیسی با اشاره به اینکه باید از مرزها مراقبت شود، گفت: تنها ترس از ویروس جهش یافته از کشورهای دیگر نیست. ژاپن و افریقای جنوبی هم نمونه هایی از ویروس جهش یافته را داشته اند و الان در همه کشورها محدودیت صورت گرفته و ما هم پروازها را محدود کردیم.

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: خوشبختانه فعلا وضعیت بیماری و روند ابتلا و مرگ در ایران نزولی است اما استان مازندران در وضعیت خوبی قرار ندارد. ده شهر مازندران در وضعیت قرمز است. گیلان و گلستان هم درگیر هستند. کرد کوی تا حدی مهار شده و وضعیت نارنجی شده است. آمل، بابل، تنکابن، جویبار، رامسر، سوادکوه، فریدونکنار، ساری،قائمشهر و نکا ده شهر قرمز هستند که پروتکل ها در آنها باید رعایت شود. علاوه بر این ده شهر 23 شهر در وضعیت نارنجی، 163 در وضعیت زرد و 252 شهر در وضعیت آبی قرار دارد.

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا افزود:  متاسفانه در برخی نقاط کشور شاهد عدم رعایت پروتکل ها بودیم. مسافرت های زیادی به جنوب مانند قشم و شمال داشتیم که هشدار جدی است و اگر رعایت نکنیم موج چهارم در اسفند و بهمن شکل می گیرد و 8 هزار تا 10 هزار فوت بیشتر خواهیم داشت.

او گفت: کوچکترین کم توجهی می تواند منجر به اوج و خیز بیماری شود و اگر گفته می شود وضعیت کم خطر است به معنای ضعیف شدن ویروس نیست.

رئیسی با بیان اینکه ما تجربه اردیبهشت و خرداد و تیررا  داریم، اظهار کرد: اردیبهشت وضعیت خوب بود اما بعد از آن پیک بدی داشتیم. اگر پروتکل ها را رعایت نکنیم موج چهارم شکل می گیرد و دوباره در اواخر اسفند و نوروز محدودیت ها باز می گردد.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه 23 شهر نارنجی در سه استان گلستان، گیلان و مازندران است، افزود: مهم ترین مصوبه ما در خصوص برگزاری مراسم 22 بهمن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب است که با توجه به وضعیت ناپایدار بیماری به طور متفاوتی مراسم برگزار می شود و در همه شهرها به صورت راهپیمایی موتوری و خودرو است و هیچ کس به صورت پیاده نه به صورت تماشاگر و نه راهپیمایی شرکت نمی کند.

رئیسی با اشاره به اینکه راهپیمایی پیروزی انقلاب به صورت کارناوال و جشن خواهد بود، تاکید کرد:: در این روز سخنرانی از طریق صدا و سیما از سوی رئیس جمهور به صورت سراسری پخش می شود و امسال مراسم 22 بهمن به شکل سال های قبل نیست.

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا افزود: سوالات زیادی در خصوص مدارس پرسیده شد و صحبت های ضد و نقیض مطرح شد اما به عنوان سخنگو ستاد می گویم مدارس به هیچ وجه حضوری نخواهد بود ولی پایه های اول و دوم در مدارس مناطق آبی و زرد به صورت اختیاری بوده و خانواده ها می توانند دانش آموزان را به مدارس ببرند به ویژه مدارسی که کمتر از 50 نفر هستند و حداکثر 2 روز در هفته یکی دو ساعت بوده که اجباری نیست اما حضور کادر مدرسه بر عهده آموزش و پرورش است.

او در پایان ضمن هشدار به مردم برای سفر به قشم بیان کرد:  سفری به جزیره قشم صورت گرفت که بیش از 30 هزار نفر رفتند که این  می تواند باعث شیوع بیماری شود و مراسمی هم که در استان ها برگزار شد بدون رعایت پروتکل ها بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز