تشریح فعالیت‌های انجام ‌شده در راستای اجرای «بسته تحولی مسکن معلمان»

۱۳۹۹/۱۰/۲۸ - ۱۱:۵۸:۳۴
کد خبر: ۱۱۲۱۷۹۳
تشریح فعالیت‌های انجام ‌شده در راستای اجرای «بسته تحولی مسکن معلمان»
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش به تشریح فعالیت‌های انجام ‌شده در راستای اجرای «بسته تحولی مسکن معلمان» پرداخت.

به گزارش برنا؛ علی الهیار ترکمن، معاون برنامه ریزی و توسعه منابع گفت: بسته اجرایی تحولی عبارتند از مجموعه‌ای از برنامه‌ها، فعالیت‌ها و اقدامات منسجم و یکپارچه منبعث از راهکارها و برنامه زیرنظام‌های شش‌گانه سند تحول که قابلیت تحقق اهداف عملیاتی و چرخش‌های تحول‌آفرین را دارد و زمینه‌ساز تربیت متوازن تمام ساحتی دانش آموزان، برای پاسخگویی به نیازها و مسائل اساسی نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی در مدت‌زمان معین است و همچنین بستر جلب مشارکت جامعه و عوامل سهیم و مؤثر را فراهم می‌آورد.

او افزود: در تدوین بسته‌های اجرایی تحولی، شاخص‌های هفتگانه؛ تحول‌آفرین بودن، تحقق‌پذیر بودن، شوق‌انگیز بودن، سنجش پذیر بودن، زودبازده بودن، فراگیر بودن و مدرسه محور بودن مورد توجه بوده است.

الهیار ترکمن تصریح کرد: با اجرای «بسته تحولی مسکن معلمان» تأمین 170 هزار واحد مسکونی مورد نیاز فرهنگیان فاقد مسکن بر اساس مفاد تفاهم نامه، مورخ 2 / 9 / 98 با وزارت راه و شهرسازی طی مدت سه سال، تا سال 1401 هجری شمسی از جمله اهداف این طرح است، محقق می‌شود.

او گفت: در صورت مهیا بودن تمامی شرایط و همکاری بخش‌های متولی، بانک‌ها و همچنین ایفای به موقع تعهدات متقاضیان مسکن به لحاظ مالی؛ کاهش آمار فرهنگیان فاقد مسکن، رفع دغدغه و آلام فرهنگیان ناشی از پیامدهای اجاره نشینی، ایجاد رضایتمندی و افزایش انگیزه شغلی بین فرهنگیان و فراهم آمدن زمینه ارتقای کیفیت فرایند تعلیم و تربیت از دستاوردهای «بسته تحولی مسکن معلمان» خواهد بود.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع با تشریح فعالیت‌هایی که در راستای اجرای «بسته تحولی مسکن معلمان» شده است، در این برنامه اظهار کرد: در مرحله نخست310 هزار نفر ثبت نام کردند که پس از بررسی‌های انجام شده 75 هزار نفر از معلمان در اولویت قرار گرفتند.

الهیار ترکمن افزود: با پیگیری های صورت گرفته در 18 استان و 65 شهر 45 هزار واحد را در مرحله اول توانستیم خشت گذاری کنیم و علاوه بر تسهیلات تعیین شده به منظور رفاه فرهنگیان وام ثانویه‌ای را از طریق بانک ملی پیش بینی کردیم که می‌تواند به آورده اولیه فرهنگیان اضافه شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز