کلاهبرداری اسکیمری از ۳۰ شهروند در تهران

۱۳۹۹/۱۰/۳۰ - ۱۴:۲۴:۲۷
کد خبر: ۱۱۲۳۰۱۴
کلاهبرداری اسکیمری از ۳۰ شهروند در تهران
رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از دستگیری 3 عضو باند کلاهبرداران اسکیمری خبر داد و گفت: متهمان 15 میلیارد ریال از کارت بانکی شهروندان برداشت کرده بودند.

به گزارش برنا؛ سرهنگ داود معظمی گودرزی در تشریح این خبر گفت: تعدادی از شهروندانی به پلیس فتا مراجعه و از برداشت غیر مجاز از حسابشان  شکایت کردند و بررسی موضوع در اختیار تیمی از کارآگاهان پلیس قرار گرفت.

او افزود: در خصوص چگونگی برداشت از حساب مال باختگان تحقیق شد که با اشتراک گیری در اظهارات شاکیان، کارآگاهان دریافتند که احتمال دارد که مجرم یا مجرمان با استفاده از دستگاه اسکیمر کارت عابر بانک شهروندان را  کپی برداری کرده و بدین ترتیب موفق به سرقت از حساب شهروندان شده اند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ  با اشاره به اینکه در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد که  3 متهم با همکاری یکدیگر از حساب بانکی شهروندان  برداشت کرده اند و در پایانه های فروشگاهی کشورهای همسایه خرید ارز داشته اند، گفت: هویت و مخفیگاه متهمان شناسایی و با هماهنگی های قضائی هر 3 متهم در عملیات های منسجم دستگیر شدند.

این مقام سایبری با بیان اینکه متهمان به جرم ارتکابی معترف و اظهار داشتند 30 کارت عابر بانک شهروندان را کپی و با خرید از پایانه های فروشگاهی خارج از کشور سعی داشتند وجوه سرقتی را از چرخه بانک خارج کنند، افزود: کارشناسان مبلغ سرقت شده از حساب های بانکی مال باختگان را 15  میلیارد ریال اعلام کرده اند.

سرهنگ گودرزی از شهروندان خواست: هنگام  خرید با کارت بانکی و انجام عملیات بانکی با دستگاه پوز سیار حتما رمز اول توسط دارنده کارت زده شود و از در اختیار گذاشتن رمز های بانکی خود به دیگران و فروشنده ها خودداری کنید. فروشنده موظف است که دستگاه کارخوان (pos) را در اختیار خریدار قرار دهد.

نظر شما
پرونده ویژه