متخصص بهداشت محیط و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی:

کارمندان در سرویس بهداشتی محیط کار حتما از ماسک استفاده کنند/ هر کارمندی سر میز خود غذا بخورد/ میان کارمندان و مراجعان باید با تلق‌های شفاف جدا شود

۱۳۹۹/۱۱/۰۴ - ۰۵:۴۰:۳۸
کد خبر: ۱۱۲۳۰۳۶
کارمندان در سرویس بهداشتی محیط کار حتما از ماسک استفاده کنند/ هر کارمندی سر میز خود غذا بخورد/ میان کارمندان و مراجعان باید با تلق‌های شفاف جدا شود
رضا سعیدی گفت: سرویس بهداشتی یکی از مناطق آلوده در محیط کار است که کارمندان و کارکنان هنگام استفاده از آن باید حتما از ماسک استفاده کنند.

به گزارش برنا؛ رضا سعیدی، متخصص بهداشت محیط و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار برنا با اشاره به افزایش احتمال ابتلا به کرونا در محیط کار گفت: احتمال ابتلا به کرونا در محل کار زیاد است و کارمندان و کارکنان باید نکات بهداشتی ضروری را رعایت کنند چون اگر یک نفر در محیط کار آلوده باشد این پتانسیل را دارد که ویروس را به باقی افراد منتقل کند.

او طی توصیه ای به کارمندان افزود: طبیعتا شانس انتقال ویروس کرونا در محیط‌های کاری که تعداد کارمندان و مراجعه کنندگان کمی دارند، کمتر است اما در محیط‌هایی که تراکم جمعیت کارمندان و مراجعه کنندگان بالاست، شانس انتقال ویروس هم بیشتر است پس لازم است در محیط‌های کاری پرتراکم علاوه بر استفاده از وسایل حفاظت فردی چون ماسک و الکل از صفحات شفاف یا تلق استفاده شود تا ارتباط کارمندان با مراجعان به حداقل برسد و شانس انتقال ویروس کاهش پیدا کند.

سعیدی تصریح کرد: مدیران و صاحبان مشاغل باید توجه ویژه به سیستم تهویه داشته باشند و کارمندان نیز مدام دست‌های خود را مورد شست و شو قرار دهند.

این متخصص بهداشت محیط با بیان اینکه هیچ تفاوتی بین شستشوی دست با آب و الکل وجود ندارد، گفت: مقاومت ویروس کرونا دربرابر الکل پایین است و اگر الکل به اندازه کافی روی دست آغشته شده و افراد اجازه دهند به مرور زمان خشک شود، هیچ مشکلی وجود ندارد و همان کار شستشو با آب و صابون را انجام می‌دهد اما توصیه می‌شود اگر افراد به آب و صابون دسترسی دارند، دست‌های خود را با آن بشویند.

او درخصوص مکان‌های خطرناک در محیط‌های کاری اظهار کرد: آشپزخانه یا همان غذاخوری یکی از محیط‌های پرخطر در محل کار است چرا که در آن هم تجمع افراد وجود دارد و هم اینکه طبق ادعاهای اثبات نشده غذا هم می‌تواند ناقل بیماری باشد بنابراین به همین خاطر طبق قانون در این روزها غذاخوری‌ها باید تعطیل باشند هرچند که ممکن است برخی تخطی کنند و حدود 30_40 کارمندان که مجزا از یکدیگر کار می‌کند در غذاخوری دور هم جمع شده و ویروس را منتقل کنند.

سعیدی افزود: پیشنهاد می‌شود کارمندان میز خود را ضدعفونی کرده و سرجای خود غذا میل کنند یا اینکه با تعداد بسیار کم به صورت شیفتی در آشپزخانه یا غذاخوری غذای خود را میل کنند و از تجمع کردن بپرهیزند.

این عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر استفاده از ماسک در سرویس بهداشتی محیط کار گفت: سرویس بهداشتی از دو راه می‌تواند ویروس کرونا را منتقل کند یکی اینکه ممکن است فرد آلوده دست به دستگیره‌ها، شیرهای آب و... بزند و نفر بعدی هم با دست زدن به آنها مبتلا به بیماری شود و راه دیگر محتمل هم از طریق ذرات معلق ویروس در هواست که ممکن است فرد مبتلا از طریق تنفس خود ذرات را در هوا پخش کرده باشد بنابراین سرویس بهداشتی نیز یکی از مناطق آلوده در محیط کار است که کارمندان و کارکنان هنگام استفاده از آن باید از ماسک استفاده کنند.

او عنوان کرد: سیستم تهویه در سرویس بهداشتی محیط‌های کاری باید مدام فعال باشد تا اگر ویروسی هم وجود دارد از طریق تهویه در یک محیط باقی نماند و این موارد (سیستم تهویه و استفاده از ماسک) در آسانسور هم باید حتما رعایت شود.

سعیدی در پایان افزود: عدم تجمع، شست و شوی مدام دست‌ها، استفاده مداوم از ماسک و تهویه مناسب چهار عنصر ضروری در محیط‌های کاری است که همگان باید رعایت کنند تا شانس انتقال ویروس کرونا به حداقل برسد.

//انتهای پیام: 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز