رویدادهای اجتماعی هفته؛

لزوم تزریق واکسن مننژیت به سربازان/ جنجال حذف غربالگری جنین/ قاتل آتنا اعدام شد/ آتش سوزی گسترده در خیابان شوش تهران

۱۳۹۹/۱۱/۰۱ - ۲۳:۱۶:۱۶
کد خبر: ۱۱۲۳۷۵۲
لزوم تزریق واکسن مننژیت به سربازان/ جنجال حذف غربالگری جنین/ قاتل آتنا اعدام شد/ آتش سوزی گسترده در خیابان شوش تهران
هفته گذشته باز هم اخبار کرونایی کشور همچنان پر فراز و نشیب بود اما شروع دوباره آتش سوزی جنگل ها در شمال کشور بار دیگر این مناطق را دچار بحران کرد به اختصار به مرور برخی از این اخبار خواهیم پرداخت.

به گزارش برنا؛ اهم اخبار اجتماعی هفته گذشته به شرح ذیل است:

آمارهای کرونایی

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت روز گذشته طبق آخرین یافته های آماری اعلام کرد: شمار بیماران کووید19 در کشور به یک میلیون 348هزار و316 نفر و مجموع جان باختگان این ویروس کشنده به 57 هزار و57 نفر رسید. او همچنین تعداد بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده از بیمارستان های کشور را یک میلیون و 137هزار و 812 نفر اعلام کرد.

مناسبت هفته: هفته هوای پاک

29 دی ماه لغایت پنجم بهمن‌ ‌به ‌هفته «هوای پاک» نام‌گذاری شده و شعار امسال آن «هوای پاک، مسئولیت اجتماعی و آسمان آبی» است؛ هوای پاکی که به کمک تداوم تولید خودروهای نامرغوب، سوخت با کیفیت‌ پایین و... دست نایافتنی به نظر می‌رسد.

سالگرد هفته: حادثه پلاسکو

30 دی ماه سالگرد آتش گرفتن و فروپاشی ساختمان پلاسکو، ساختمان 54 ساله‌ای که نمادی از آغاز دورانی از مدرن شدن، شهرسازی و معماری و حتی استواری سازه‌های مدرن در ایران بود حادثه ای که در پی آن 16 آتش نشان از جان خود گذشتند تا حافظ جان و  مال هموطنانشان باشند اما خود رخ در نقاب خاک کشیده و به شهادت رسیدند و کل ایران را در غم و اندوه بی پایان فرو بردند.

واکسن هفته: مننژیت

سردار تقی مهری، رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی روز دوشنبه 29 دی ماه گفت: با توجه به تأمین واکسن مننژیت از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ضروری است مشمولان متقاضی اعزام به خدمت سربازی این واکسن را تزریق کنند.

اعدامی هفته: قاتل آتنا

قاتل آتنا اصلانی، دختر 7 ساله پارس‌آبادی پس از چند ماه انتظار خانواده آتنا و مردم شهرستان پارس‌آباد روز شنبه 27 دی ماه به دار مجازات آویخته شد.

قاتل پارس‌آبادی که به اسماعیل رنگرز شهرت یافته ساعت 6:20 بامداد روز شنبه در میدان باکری شهر پارس‌آباد در ملاء عام و در میان خشم و انزجار مردم پارس‌آباد و خانواده دردکشیده آتنا اعدام شد.

بازگشایی هفته: بازگشایی اختیاری مدارس

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش روز سه شنبه 30 دی ماه گفت: با توجه به نگرانی ما برای آموزش دانش آموزان پایه‌های اول و دوم و کافی نبودن آموزش مجازی برای آن‌ها و با عنایت به پیگیری برخی خانواده ها، پیشنهادی را به ستاد ملی کرونا ارائه کردیم که دانش آموزان پایه‌های اول و دوم و دانش آموزان مدارس زیر 50 نفر و در هنرستان‌ها برای دروس کارگاهی با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی کلاس‌های حضوری برگزار شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مسئولان وزارت بهداشت نگرانی‌هایی را در خصوص شیوع بیماری کرونا ابراز و درخواست کردند که این تصمیم به صورت اختیاری باشد، بنابراین از اول بهمن اجرای این تصمیم در صورت صلاحدید خانواده‌ها و به صورت اختیاری اجرا می‌شود.

واریزی هفته: حقوق و سهام عدالت

سود سهام سال 1398 شرکت بیمه ملت برای بازنشستگان سهامدار روز گذشته چهارشنبه یکم بهمن به حساب آنان واریز شد.

همچنین حقوق دی ماه بازنشستگان و وظیفه‌بگیران این صندوق از عصر روز سه شنبه 30 دی ماه واریز شد.

جنجال هفته: حذف غربالگری اجباری جنین

در هفته اخیر مقوله حذف غربالگری اجباری جنین در رسانه ها داغ شد. برخی برای افزایش جمعیت موافق حذف آن و به دنیا آوردن نوزاد به هر طریقی هستند و برخی دیگر این حذف را ضربه به بنیان خانواده می دانند

کبری خزعلی، رئیس شورای‌ اجتماعی زنان، در توییتی نوشت با تلاش «نمایندگان انقلابی مجلس اجبار مادران به غربالگری پیش ‌از زایمان» برداشته شده است.

این توئیت پس از چندی از سوی او حذف شد اما کاربران فضای مجازی انتقادات بسیاری به آن کرده و نوشته هایی تحت عنوان تبریک یا تسلیت را مطرح کردند.

ممنوعیت هفته: سگ گردانی

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت گفت: سگ گردانی در پارک ها کلا ممنوع است و با کوچک ترین موردی نیز که مشاهده شود، برخورد می شود.

بازداشتی هفته: پدر کودک آزار

هفته گذشته پدری در خرمشهر به خاطر آسیب متعدد به فرزند 12 ساله‌اش که منجر به شکستگی جمجمه وی، و بستری شدنش او در بخش مراقبت‌های ویژه(آی.سی.یو) بیمارستان شده بود بازداشت شد.

رایگان هفته: معاینه فنی تاکسی ها

محمد روشنی، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: به منظور فرهنگسازی و صیانت از محیط‌زیست، طبق هماهنگی‌های انجام شده با مراکز معاینه فنی شهر تهران، معاینه فنی تاکسی‌ها از روز دوشنبه 29 دی که به عنوان روز ملی هوای پاک نامگذاری شده است، به مدت یک هفته رایگان انجام می‌شود.

آتش هفته: جنگل های شمالی

همزمان با وزش باد گرم شدید در گیلان، مازندران و گلستان آتش سوزی‌های پراکنده‌ای به جان سبز جنگل‌های این استان ها افتاده و گرچه با تلاش مردم و نیروهای عملیاتی خاموش شده اما با تداوم و شدت باد گرم و روند قابل توجه افزایش دما امکان دارد دوباره در جای دیگری شعله ور شود و قسمت های بسیار نواحی جنگلی از شهرهای نکا و رامسر در مازندران و لاهیجان و سیاهکل در گیلان طعمه حریق شدند.

حادثه هفته: آتش سوزی در باربری

عصر روز سه شنبه 30 دی ماه حریق به جان یک باربری در محدوده خیابان شوش تهران افتاد که در پی آن 6 ایستگاه آتش نشانی، 4 آمبولانس و یک اتوبوس آمبولاس به محل حادثه اعزام شدند و در همان لحظات اولیه پلیس راهور ترافیک منطقه را تحت کنترل خود در آورده و محدودیت ها و ممنوعیت های ترددی را در این منطقه اتخاذ کرد تا ماشین های آتش نشانی با سهولت به محل حادثه دسترسی داشته باشند و خوشبختانه این حادثه بدون تلفات جانی پایان یافت.

لرزه هفته: هرمزگان و آذربایجان شرقی

روز شنبه زلزله ای 5.5 ریشتری هرمزگان را لرزاند همچنین رو  یک شنبه 28دی ماه بار دیگر ان استان با زمین لرزه ای با قدرت 4.5 در مرز خلیج فارس، جزیره قشم و بندرکنگ‌ لرزید.

همچنین در همین روز زلزله ای 4.3 ریشتری دو شهرستان میانه و سراب در آذربایجان شرقی را لرزاند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز