وزیر بهداشت و درمان:

قبل از ۲۲ بهمن واکسیناسیون گروه‌های خاص را آغاز می‌کنیم/ هر ساده‌انگاری ما را به پیک پرخطر می‌رساند

۱۳۹۹/۱۱/۰۲ - ۱۱:۵۶:۵۵
کد خبر: ۱۱۲۴۰۸۵
سعید نمکی گفت: تا قبل از 22 بهمن با واکسن وارداتی، واکسیناسیون گروه‌های خاص را آغاز می‌کنیم.

به گزارش برنا؛ سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان در نشست ستاد استانی کرونا در استانداری هرمزگان گفت: امروز موفق به افتتاح 30 پروژه بهداشت و درمانی در استان شدیم و بسیار مشتاق بودم تا در جمع مردم حضور پیدا کنم اما محدودیت‌های کرونا مانع شد.

او افزود: یکی از دستاوردهای ارزشمند ما این بود که در اوج تحریم‌های ظالمانه درخشیدیم و در روزهایی که مردم قدرتمندترین کشورهای دنیا قربانی کرونا می‌شوند و شمار کشته‌ها در یک روز به بیش از 4000 نفر و در برخی از کشورها از 1600 نفر عبور کرده ما به شمار تلفات زیر 100 نفر رسیدیم که البته باید دست در دست هم آن را روز به روز کم و کمتر کنیم تا دیگر هیچ فردی را در اثر کرونا از دست ندهیم.

نمکی تصریح کرد: نگران بازگشت پیک سنگین از کرونا به کشور هستیم که  ممکن است ناشی از شکل‌گیری انبوهی از مسافران و طوفانی از سفرهای سازمان نیافته باشد.

وزیر بهداشت در ادامه گفت: اردیبهشت امسال گفتم که اگر ساده‌انگاری کنیم، در دقیقه 90 گل می‌خوریم و این اتفاق هم افتاد و پیک دیگری از بیماری کرونا را در کشور شاهد بودیم اکنون هم باید محدودیت‌های جدی برای جلوگیری از شکل‌گیری سفرها اتخاذ کنیم و در زمینه عدم ارائه خدمات به مسافران در استان‌های ساحلی بخصوص با توجه به شرایط مطلوب آب و هوایی آنها اطلاع رسانی کنیم چون کوچک‌ترین ساده‌انگاری ما در قبال این بیماری می‌تواند پیک سنگینی به جامعه ما تحمیل کند.

او افزود: نباید اجازه دهیم که دوباره شرایط خطرناک بر استان هرمزگان تحمیل شود که ناشی از ساده‌انگاری ما و سفر به این مناطق باشد.

نمکی خاطرنشان کرد: ملت ما در مقابله و مدیریت بیماری کرونا تاریخ‌ساز شد و این همه مراقبت و تلاش شبانه‌روزی آحاد مردم در این میدان و سختی‌ها و تنگی معیشت نباید با یک ساده‌انگاری عمومی به پیک دیگری برسد و باز هم شمار زیادی از عزیزانمان را از دست دهیم.

وزیر بهداشت گفت: مجموعه‌های بیمارستانی خوبی در استان در دست ساخت است که بهره‌برداری از هر کدام از آنها می‌تواند متوسط دسترسی مردم به خدمات درمانی را ارتقا دهد و بدون شک  هرمزگان می‌تواند در تراز استان‌های برخوردار در این زمینه قرار گیرد .

او افزود: افتتاح بیمارستان 139 تختخوابی شریعتی بندرعباس که اختصاص به زنان و زایمان دارد، اتفاق خوبی بود که خدمات در این بخش را ارتقا داده است.

وزیر بهداشت گفت: فاز سوم انسانی همکاری برای تولید واکسن کرونا را در رازی انجام خواهیم داد و در بهار به توانمندی کامل تولید انبوه واکسن خواهیم رسید تا بتوانیم تزریق عمومی آن را آغاز کنیم.

نمکی در پایان اظهار کرد: تا قبل از 22 بهمن با واکسن وارداتی، واکسیناسیون گروه‌های خاص را آغاز می‌کنیم و با استفاده از مجاری تأمین واکسن و از کوواکس هم سهمیه‌ای را دریافت خواهیم کرد و اطلاعات آن را بزودی در اختیار مردم قرار خواهیم داد.

نظر شما