نحوه ارزشیابی آزمون‌های پایانی غیرحضوری اعلام شد

۱۳۹۹/۱۱/۰۲ - ۱۵:۱۵:۳۳
کد خبر: ۱۱۲۴۱۸۳
نحوه ارزشیابی آزمون‌های پایانی غیرحضوری اعلام شد
رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی با اشاره به ثبت بیش از 12 میلیون و 107 هزار و 324 درس نمره تا صبح امروز در سامانه یکپارچه دانش‌آموزی گفت که تا کنون 459 هزار و 636 نفر در سامانه صدور تائیدیه‌های مدرک تحصیلی ثبت‌نام کردند.

به گزارش برنا؛ خسرو ساکی در نشست تخصصی تعلیم و تربیت در حوزه سنجش و پایش کیفیت آموزشی که به طور مشترک با مدیران کل آموزش‌وپرورش و روسای مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی سراسر کشور عصر امروز در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: اصلاح و بهبود نظام ارزشیابی پیشرفت تحصیلی برای ارتقای کیفیت فرایند یاددهی یادگیری در دوره‌های تحصیلی، پایش و ارزشیابی ملی نظام آموزش و پرورش با رویکرد تضمین کیفیت، استانداردسازی فرایندهای ارزشیابی و برگزاری امتحانات، نظارت بر اجرای آیین نامه‌ها و تنظیم اسناد و امور فارغ التحصیلان، ارتباط علمی و پژوهشی موثر با مراکز علمی و مؤسسات دانش بنیان از مهمترین اهداف و مأموریت‌های مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی است.

ساکی افزود: در راستای رسیدن به هدف دوم توانستیم پایش و ارزشیابی ملی نظام آموزش و پرورش با رویکرد تضمین کیفیت را در ۵ مرحله درونداد، فرایندها، بروندادهای واسطه ای، بروندادهای نهایی و پیامدها به انجام برسانیم.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی با اشاره به طرح سنجش ملی پیشرفت تحصیلی در دوره ابتدایی (پایه ششم ۳ درس؛ ریاضی، علوم و فارسی) تصریح کرد: در این باره جلسات سیاستگذاری برگزار و مراحل اجرایی آن آغاز شده است و جلب همکاری حوزه‌های مرتبط در سطح ستاد و تامین اعتبار مورد نیاز، اقدامات لازم صورت گرفته است. این طرح در قالب برگزاری ۲ نوبت آزمون به شیوه نمونه گیری در اسفندماه 1399و اردیبهشت ماه 1400 اجرا خواهد شد و هم اکنون در مرحله انتخاب طراحان و تولید سوالات آزمون‌ها در ۳ عنوان درسی ریاضی، علوم و فارسی برای پایه ششم است.

او اجرای صحیح روند سنجش و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی در زیست بوم جدید را حائز اهمیت دانست و عنوان کرد: ارزشیابی پیشرفت تحصیلی 1400-1399 بر اساس نهصد وهفتاد و هفتمین مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش با موضوع " نحوه ارائه خدمات آموزشی تربیتی مدارس در دوره بیماری‌های فراگیر" انجام می‌شود. همچنین در زیست بوم جدید، ارزشیابی تکوینی (مستمر) با استفاده از ابزارها و شیوهای نوین ارزشیابی مورد تاکید بوده و در شرایطی که امکان برگزاری آزمون‌های پایانی به شیوه حضوری فراهم نباشد، ارزشیابی تراکمی برخط (آنلاین) در سامانه شاد انجام می‌شود.

ساکی درباره صدور تائیدیه‌های تحصیلی گفت: دریافت تقاضا، بررسی و پاسخ استعلام مدارک تحصیلی تا ابتدای آبان ماه 99 با همکاری دفاتر پیشخوان انجام شد و از هفته اول آبان ماه 99 به بعد تمام فرآیندهای صدور تأییدیه مدارک تحصیلی (دریافت تقاضا، بررسی تقاضا و ارسال پاسخ به سازمان، دانشگاه و .... به عنوان گیرنده استعلام) از سوی آموزش و پرورش انجام می‌شود. آمار درخواست‌های ثبت شده در سامانه جدید تا کنون 459 هزار و 636 نفر است.

رئیس سازمان سنجش و پایش کیفیت آموزشی با اشاره به اینکه هم اکنون مدارس دوره‌های مختلف تحصیلی مشغول تعریف کاربری، بررسی سوابق هویتی و تحصیلی دانش‌آموزان و ثبت نتایج ارزشیابی نوبت اول در سامانه یکپارچه دانش‌آموزی هستند، گفت: از استان‌ها انتظار می‌رود ضمن پشتیبانی از مناطق و مدارس، پیگیر ثبت نتایج ارزشیابی تمام دوره‌های تحصیلی در سامانه یکپارچه دانش‌آموزی شوند.

او گفت: بر اساس گزارش‌های ارسال شده از سوی استان‌ها تا کنون 77 هزار و 172 مدرسه، 59 هزار و 556 مدیر، 181 هزار و 739 معلم و 6 میلیون و 151 هزار و 331 درس نمره در دوره ابتدایی، 30 هزار و 644 مدرسه، 23 هزار و 56 مدیر، 102 هزار و 919 معلم و 4 میلیون و 216 هزار و 850 درس نمره در دوره متوسطه اول و 34 هزار 396 مدرسه، 18 هزار و 768 مدیر، 92 هزار و 944 معلم و یک میلیون و 739 هزار و 143 درس نمره در دوره متوسطه دوم درسامانه یکپارچه دانش‌آموزی ثبت شده است.

ساکی افزود: به طور کلی در ۳ مقطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم در مجموع 142 هزار و 212 مدرسه، 101 هزار و 380 مدیر، 377 هزار و 602 معلم و 12 میلیون و 107 هزار و 324 درس نمره تا صبح امروز در درسامانه یکپارچه دانش‌آموزی ثبت شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز