انفجار در پتروشیمی خراسان

۱۳۹۹/۱۱/۰۳ - ۱۳:۳۴:۵۳
کد خبر: ۱۱۲۴۵۱۳
انفجار در پتروشیمی خراسان
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: یکی از مخازن بخار بویلر مجتمع پتروشیمی خراسان - مستقر در بجنورد- حدود ظهر امروز دچار انفجار شد که خسارت جانی نداشت .

به گزارش برنا؛ جواد نظری، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: علت بروز این حادثه، یخ زدگی تجهیزات بود، زیرا این مخازن با توجه به قطعی گاز از کار افتاده و متوقف شده بود و امروز که برای از سرگیری تولید در حال آماده سازی بود، به علت یخ زدگی، دچار انفجار شد.

او افزود: قطع شدن گاز سبب این انفجار و خسارت به این واحد تولیدی شده است.

نظری با بیان اینکه بویلری که دچار حادثه شده، در ابتدای خط دیگ آمونیاک بوده است، گفت: در این سانحه، به دیگ آمونیاک مجتمع آسیبی نرسیده است.

او افزود: اکنون دودی غلیظ در آسمان محل حادثه مشاهده می شود که این دود، بخار آمونیاک نیست بلکه بخار آب است و از این رو مردم نباید نگران باشند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: این حادثه خسارت جانی نداشته و ارزیابی در خصوص خسارات وارده در حال انجام است.

پتروشیمی خراسان، مستقر در بجنورد، برای چهار هزار نفر اشتغال پایدار مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده است.

این مجتمع صنعتی که در ۱۷ کیلومتری جاده بجنورد - شیروان در ۲۰۰ هکتار اجرا شده، از پیشرفته‌ترین واحدهای تولیدکننده آمونیاک، کود شیمیایی اوره، ملامین و ازت در کشور است.

نظر شما
پرونده ویژه