سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا:

هیچ شهری با وضعیت قرمز کرونایی در کشور نداریم/ ویروس جدید جوان‌ها را بیشتر درگیر می‌کند/ افزایش بیماران سرپایی در برخی استان‌ها

۱۳۹۹/۱۱/۰۴ - ۱۰:۰۴:۱۷
کد خبر: ۱۱۲۴۸۱۰
هیچ شهری با وضعیت قرمز کرونایی در کشور نداریم/ ویروس جدید جوان‌ها را بیشتر درگیر می‌کند/ افزایش بیماران سرپایی در برخی استان‌ها
علیرضا رئیسی گفت: باتوجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی وضعیت تقریبا خوب و مناسب است و هیچ شهر قرمزی کرونایی در سطح کشور نداریم.

به گزارش برنا؛ علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در جلسه امروز این ستاد با اشاره به وضعیت شهرها گفت: باتوجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی وضعیت تقریبا خوب و مناسب است و هیچ شهر قرمزی در سطح کشور نداریم و شهرهای قرمز مازندران وارد سطح نارنجی شدند و در حال حاضر 18 شهر نارنجی، 154 شهر زرد و 276 شهر آبی در کشور وجود دارد.

او افزود: طبق آخرین گزارش‌ها ویروس انگلیسی 60 کشور دنیا را درگیر کرده و ویروس آفریقایی نیز 23 کشور را فرگرفته است و قدرت کشندگی و مرگ و میر مبتلایان ویروس جدید بالاتر است بنابراین اگر پروتکل‌ها را رعایت نکنیم منجر به مشکلات زیادی می‌شود.

رئیسی تصریح کرد: از آنجایی که در فصل زمستان هستیم، دورهمی‌های خانوادگی می‌تواند در شیوع بیماری موثر باشد بنابراین باید در مقابل هر نوع تجمعی به صورت قاطعانه ایستاد و اجازه ندهیم تشکیل شود زیرا این تجمعات چه خانوادگی باشد چه مسافرت، می‌تواند باعث انتشار بیماری در نتیجه مرگ و میر شود پس وظیفه داریم به عنوان مسئول سلامت مردم، به آنها هشدارها دهیم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از برگزاری جلساتی برای محدودیت‌ها در این هفته خبر داد و گفت: در این هفته برای بازنگری پروتکل‌ها و اعمال محدودیت‌ها جلساتی برگزار خواهیم کرد زیرا با تغییر رنگ شهرها شاهد افزایش ترددها و تجمعات هستیم و یکی از نگرانی های اصلی، رشد 47 درصدی ترددها است و به نظر می‌رسد ساده انگاری و عادی انگاری در حال رخ دادن است که باید جلوی آن گرفته شود.

رئیسی ادامه داد: در صورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی محدودیت ها تشدید و کسب و کارها دوباره تعطیل می شوند.

او افزود: یادمان نرفته است با شکل گرفتن موج جدید در تیر و مردادماه چه وضعیتی داشتیم، هر موج جدیدی که شکل گیرد بیش از 10 هزار مرگ اتفاق خواهد افتاد بنابراین خواهشم این است که به هیچ وجه نسبت به رعایت پروتکل‌ها کوتاهی نشود.

رئیسی اظهار کرد: ویروس کرونا از بین نرفته، ضعیف نشده بلکه قوی‌تر شده است و اتفاقا جوان‌ها را بیشتر درگیر می‌کند پس با رعایت پروتکل‌ها باید مقابل آن بایستیم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در پایان گفت: براساس آخرین ارزیابی‌ها میزان بیماران سرپایی در برخی استان‌ها افزایش پیدا کرده که این می‌تواند  یک زنگ خطر برای افزایش میزان بستری و مرگ و میر باشد.

//انتهای پیام:3

نظر شما