در نشست اتاق تهران مطرح شد؛

افتتاح خط تولید سالانه ۱۵۰ میلیون دوز واکسن کرونا تا خرداد ۱۴۰۰

۱۳۹۹/۱۱/۰۴ - ۱۵:۳۰:۳۹
کد خبر: ۱۱۲۵۱۰۸
افتتاح خط تولید سالانه ۱۵۰ میلیون دوز واکسن کرونا تا خرداد ۱۴۰۰
دبیر ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا گفت: تا اواخر خرداد ماه سال آینده، خط تولید کامل واکسن کرونا با حجم ساخت ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون دوز در سال در کشور راه‌اندازی شده و شروع به کار خواهد کرد.

به گزارش برنا؛ حمیدرضا جمشیدی، دبیر ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا گفت: آن گروه دارویی برکت وابسته به ستاد اجرایی فرامین امام (ره)، انستیتیو پاستور و انستیتیو رازی طی ماه‌های آتی به تولید انبوه و صنعتی واکسن کرونا در داخل دست پیدا می کنند.

او اظهار کرد: تجهیزات جدید برای خط تولید واکسن کرونا در گروه دارویی برکت در حال نصب و فعال‌سازی است و این شرکت تولیدی تا دست‌کم ۴۵ روز دیگر ۱.۵ میلیون دوز واکسن کرونا تولید و عرضه خواهد کرد.

دبیر ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به اینکه برنامه کشور برای طرح واکیسناسیون کرونا و تهیه و تامین این واکسن روی سه حوزه، تولید داخل، خرید از کوواکس و تامین از شرکت‌های خارج از آن است، خاطرنشان کرد: در حوزه تولید داخلی واکسن کرونا در حال حاضر حدود ۱۰ شرکت و تولیدکننده داخلی فعال شده‌اند.

جمشیدی در این زمینه به انستیتیو پاستور اشاره کرد و گفت: قرارداد همکاری و مشارکت این گروه داروسازی با کوبا برای انتقال دانش فنی ساخت واکسن کرونا از این کشور به ایران منعقد شده و مرحله سوم این واکسن در ایران صورت خواهد گرفت.

به گفته او، تولیدکنندگان دیگری از جمله انستیتیو رازی، شرکت‌هایی از وزارت دفاع، بیمارستان بقیه‌الله، گروه دارویی برکت از ستاد اجرایی فرامین حضرت امام (ره) و چند شرکت دانش‌بنیان مراحل تولید و ساخت واکسن کرونا را آغاز کرده‌اند.

دبیر ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تاکید کرد: برآوردها تاکنون نشان می‌دهد که گروه دارویی برکت، انستیتیو پاستور و انستیتیو رازی به تولید انبوه و صنعتی واکسن کرونا در داخل دست پیدا خواهند کرد، و تا اواخر خرداد ماه سال آینده، خط تولید کامل واکسن کرونا با حجم ساخت ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون دوز در سال در کشور راه‌اندازی شده و شروع به کار خواهد کرد.

به گفته او، تمامی تجهیزات این خط تولید از خارج از کشور خریداری شده‌است.

جمشیدی با تاکید بر اینکه برخلاف برخی اظهارنظرها، ایران کشور واکسن‌ساز است و در این زمینه نیز تجربیات خوبی در کشور وجود دارد، گفت: واکسن ساخت انستیتیو رازی نیز در مرحله آزمایش انسانی قرار دارد.

نظر شما