دستگیری سارقین بی رحم طلا

۱۳۹۹/۱۱/۰۴ - ۲۲:۴۳:۱۰
کد خبر: ۱۱۲۵۲۴۲
دستگیری سارقین بی رحم طلا
فرمانده انتظامی استان مرکزی از دستگیری اعضای باند سارقان طلاجات سالخوردگان در عملیات کارآگاهان پلیس استان خبر داد و گفت: تاکنون اعضای این باند به 11 فقره سرقت در شهرستان های استان اعتراف کرده اند.

به گزارش برنا؛ سردار "حسن مفخمی شهرستانی" در جمع خبرنگاران در بیان جزئیات این خبر بیان داشت:‌ در روزهای اخیر با اعلام گزارش هایی از سرقت طلاجات افراد سالخورده در شهرستان های "اراک، ساوه و شازند" و پخش تصاویری از سرقت توسط  اعضای این باند در فضای مجازی  بررسی تخصصی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

او افزود: در بررسی های انجام شده از صحنه های سرقت مشخص شد که 4 نفر با 2 دستگاه موتورسیکلت، افراد سالخورده را شناسایی و در کوچه ها و خیابان های خلوت، اقدام به سرقت طلاجات آنان می کنند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: با بهره گیری از روش های علمی و تخصصی از سوی کارآگاهان، عملیات شناسایی و دستگیری این افراد آغاز شد و سرانجام سرنخ هایی از سارقان که ساکن استان تهران بودند، به دست آمد.

این مقام ارشد انتظامی در استان مرکزی تصریح کرد: بعد از سرقتی که هفته گذشته در شهرستان "مهاجران" رخ داد، کارآگاهان پلیس آگاهی استان با همکاری پلیس این شهرستان در کمتر از 72 ساعت موفق شدند یکی از سارقان را در این شهرستان شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کنند.

سردار مفخمی شهرستانی اضافه کرد:‌ در ادامه پیگیری های پلیس، 3 نفر دیگر از اعضای این باند، در استان تهران شناسایی و هر کدام طی عملیات های جداگانه دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به پلیس آگاهی استان منتقل شدند.

او خاطر نشان کرد:‌ اعضای این باند در ابتدا موتورسیکلت های خود را به شهر مورد نظر  انتقال و در یک فرصت مناسب، سوژه ها را انتخاب کرده و در مکان های خلوت با برنامه ریزی این سرقت ها را انجام می دادند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی خاطر نشان کرد:‌ تاکنون اعضای این باند به 11 فقره سرقت از افراد سالخورده در شهرستان های "اراک، ساوه و شازند" اعتراف کردند و با هماهنگی انجام شده با مرجع قضائی ادامه تحقیقات تکمیلی از آنان همچنان در حال پیگیری است.

نظر شما