فرمانده کل ناجا:

محدودیت‌های کرونایی بدون تنش اعمال شد

۱۳۹۹/۱۱/۰۵ - ۰۹:۰۳:۳۸
کد خبر: ۱۱۲۵۳۲۱
محدودیت‌های کرونایی بدون تنش اعمال شد
سردار حسین اشتری به همراه سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان از مجموعه راهور بازدید کرد.

به گزارش برنا؛ سردار حسین اشتری، فرمانده کل ناجا در جریان بازدید از ستاد راهور ناجا گفت: طی یازده ماه گذشته وزیر بهداشت و کادر درمانی در سراسر کشور مجاهدانه در حال خدمت به مردم بودند. در هر عرصه ای که افراد به مردم خدمت صادقانه می کنند باید مورد قدردانی قرار گیرند. امروز همچون روزهای دفاع مقدس، کادر درمانی با ایثارگری پای کارایستاده اند.

او افزود: کار کردن در این مقطع با وجود تحریم های سخت بسیار دشوار است. شیوع و سرعتی که کرونا در کشور پیدا کرد، کار را به مراتب سخت تر کرد. فرماندهان در سراسر کشور پیشتاز در عرصه مقابله با کرونا بودند و همواره در کنار کادر درمان از پیشتازان این عرصه بوده و هستند.

عالی ترین مقام انتظامی کشور تصریح کرد: نیروی انتظامی از همان ساعات اولیه که اعلام شد کرونا وارد کشور شده است، آمادگی خود را اعلام کرد و با شعار حضور حافظان امنیت در کنار حافظان سلامت کار را آغاز کردیم. فرمان رهبری سبب شد تا ما با تمام توان در این عرصه حاضر شویم.

سردار اشتری ادامه داد: یکی از مشکلات ما در روزهای ابتدایی کرونا، مراجعه به بیمارستان ها بود و با عملکرد خوبی که در این عرصه ناجا داشت توانستیم نظم را در این عرصه برقرار کنیم در حالی که هنوز خودمان تجهیز به ابزار پیشگیری از کرونا نبودیم. در وهله بعد در فضای مجازی تشویش اذهان عمومی آغاز شد و مردم نیز هنوز به صورت کامل آگاه نبودند و فشار روانی نیز بر این عرصه افزوده شد و پلیس با این تارنماهای متخلف نیز برخورد کرد.

او افزود: مشکل بعدی ما احتکار بود. که در این عرصه نیز پلیس به سرعت ورود پیدا کرد و اقلام کشف شده با نظر وزارت بهداشت در اختیار مردم قرار داده شد. مرحله بعد فاصله گذاری اجتماعی بود که در این عرصه نیز حضور پلیس پررنگ بود. مردم ما صدها سال است که مراسم نوروزی را برگزار می کنند و این امر کار ما را سخت تر می کرد تا بتوانیم فاصله گداری اجتماعی را در این ایام اعمال کنیم و انصافا مردم در این عرصه همکاری کردند. در تمام ایام تعطیلات ما در آماده باش کامل بودیم و بدون کوچک ترین تنشی محدودیت های کرونایی اعمال شد.

سردار اشتری تصریح کرد: در روز 13 فروردین یک حرکت بزرگ رقم خورد و از شب قبل در تمامی محورها حضور یافتیم و با همکاری مردم مشاهده کردیم که در هیچ نقطه ای مردم تجمع نکردند و یک اتفاق بی نظیر رقم خورد. ما آماده باش بودیم که به مردم خدمت کنیم اما یک خانواده نیز بیرون نیامده بود. باید افرادی همچون شهید آوینی باشند و این ایثار بزرگ مردم، کادر درمان و پلیس را مستند می کردند.

او افزود: در بیمارستان های ناجا نیز بدون هیچگونه تفاوتی میان مراجعان فعال شدیم و این بیمارستان های را در اختیار مردم قرار دایم. این فشارها سبب نشد تا ما از وظیفه خود کم کنیم و با تمام توان در امر حفظ امنیت نیز تلاش کردیم. مردم به خوبی در عرصه محدودیت های شبانه و بین شهری با ما همراهی کردند. 450 هزار نفر روز محدودیت ها فعال بودند و در 2000 نقطه نیز حضور فیزیکی داشتیم و از دوربین های کنترل نیز در این عرصه کمک گرفتیم. این یک افتخار بزرگ است که توانستیم با این اقدامات میزان تلفات را به اعداد دو رقمی کاهش دهیم و امید است این عدد به صفر برسد. تا زمانی که نیاز باشد ماموریت های خود را در این عرصه ادامه خواهیم داد. حافظان امنیت همچنان در کنار حافظان سلامت حضور دارند. ما تعداد زیادی از همکاران خود را در ایام کرونا از دست دادیم. این نشان می دهد که در سخت ترین روزها ما باز هم در کنار مردم هستیم.

فرمانده کل ناجا در پایان گفت: در برهه هایی از زمان ما شاهد کاهش 70 درصدی سفرها در کشور بودیم و این نشان داد که توجه مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی خوب بوده است.

//انتهای پیام:5

نظر شما