لایحه بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تقدیم شورا شد/ بیش از ۴۷ هزار بودجه اصلی شهرداری تهران و دو هزار میلیارد تومان بودجه تکمیلی

۱۳۹۹/۱۱/۰۵ - ۰۹:۱۰:۵۶
کد خبر: ۱۱۲۵۳۳۱
لایحه بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تقدیم شورا شد/ بیش از ۴۷ هزار بودجه اصلی شهرداری تهران  و دو هزار میلیارد تومان بودجه تکمیلی
لایحه بودجه 1400 شهرداری تهران با رقمی بیش از 50 هزار میلیارد از سوی شهردار تهران تقدیم شورای شهر تهران شد.

به گزارش برنا؛ پیروز حناچی، شهردار تهران در جریان تقدیم لایحه بودجه 1400 به صحن علنی شورای شهر تهران گفت:  امید داریم با تحولات در این بودجه سرخط جدیدی به وجود بیاوریم. امیدواریم بیش از نگاه فیزیکی بر نگاه اجتماعی استوار باشیم و با همراهی مردم مشکلات به ظاهر لاینحل، حل شود.

حناچی تاکید کرد: رویکرد اصلی نسبت به مشکلات شهر اجتماعی است و در شرایط سخت اقتصادی کرونا پیش بینی می شود برخی از این اثرات تا 1400 ادامه داشته باشد و شهرداری هم نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری دارد.

شهردار تهران افزود: توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، توجه به اقشار آسیب پذیر، بودجه برای محلات نیازمند توجه مانند ده ونک، خاک سفید، هرندی و... است و توجه به ارتقا سلامت شهروندان و ورزش و نشاط شهری اهمیت دارد.

او با اشاره به تحولات 1400 گفت: تلاش شد تا بار مالی حالت تبصره نداشته باشد و در اجرای مقررات بالا دستی، اضافه کردن رقم و کمک به شفافیت شده است.

حناچی تصریح کرد: بودجه اصلی 47 هزار و ششصد و هشتاد و هفت است و دو هزار و دویست و هفتاد و چهار میلیارد بودجه پیشنهادی است که برای پروژه های خاص در نظر گرفته شده است و بودجه تکمیلی خواهد بود.  از این رو بودجه تکمیلی از افزایش درآمدهای شهرسازی محقق می شود و باید کسانی که منافع از افزایش قیمت املاک می برند هزینه بیشتری کنند. برخی پروژه ها مانند خط 6 و 7 متروی تهران، خطوط آنتنی مترو از بودجه تکمیلی منتفع می شوند همچنین 27 پروژه توسعه ای از جمله مواردی است که اگر تصویب شود، صورت می گیرد.

او ادامه داد: درآمد کسب پارکینگ به ردیف ساخت پارکینگ های محله ای منتقل شده است و یعنی اگر از پارکینگ درآمد داشته باشیم صرف ساخت پارکینگ محلی می شود.

حناچی در پایان گفت: در خصوص اصلاح بهبود سهم مصارف مختلف در بودجه 1400 سهم جاری کاهش داشته و سهم بدهی ها از 15 درصد به 21 درصد افزایش داشته تا انشاالله تا پایان دوره بدهکارتر از قبل نباشد و بدهی جدیدی ایجاد نشود از جمله دستاوردهای مهم بودجه شفافیت و پاسخگویی در جهت حکمرانی خوب شهری و تعریف پروژه های توسعه ای محلی گامی رو به جلو برای مشارکت شهروندان در تهران شهری برای همه است.

نظر شما