توانمندسازی زنان روستایی سمنان در تولید فرآورده‌های زنبور عسل

۱۳۹۹/۱۱/۰۵ - ۱۲:۰۸:۳۸
کد خبر: ۱۱۲۵۵۰۲
توانمندسازی زنان روستایی سمنان در تولید فرآورده‌های زنبور عسل
طرح توانمندسازی زنان روستایی در تولید سایر فرآورده‌های جانبی زنبور عسل در استان سمنان اجرایی می‌شود.

به گزارش برنا؛ نشست توجیهی اجرای طرح توانمندسازی زنان روستایی در تولید فرآورده‌های جانبی زنبور عسل ویژه زنبورداران زن روستایی دارای ۵۰ کلنی پیش از ظهر امروز با حضور مشاور ملی طرح در سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد.

کارشناس مسئول توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایر سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در این نشست از اجرای طرح توانمندسازی زنان روستایی در تولید فرآورده‌های وابسته به صنعت زنبور عسل در سمنان خبر داد.

نادیا رومینا اظهار کرد: این طرح با هدف خارج شدن از تولید تک‌محصولی در صنعت زنبورداری و نیز بهره‌مندی از توان زنان روستایی و افزایش مهارت آنان در تولید و توسعه محصولات جانبی زنبور عسل شامل (ژل رویال، بره موم، زهر، پرورش ملکه و...) اجرا می‌شود.

او اضافه کرد: در این نشست گروه هدف با دستورالعمل و چگونگی مراحل اجرای طرح و برنامه‌های آن آشنا شده و مصوب شد که آموزش‌های تئوری به شکل وبینار و آموزش‌های عملی به‌صورت حضوری در سه شهرستان شاهرود، مهدی‌شهر و گرمسار به‌صورت پایلوت اجرا شود.

رومینا تصریح کرد: همچنین به‌منظور ترویج این طرح مقرر شد یک گروه فرعی متشکل از تعدادی از زنبورداران زن روستایی دارای کمتر از ۵۰ کلونی در شهرستان گرمسار تشکیل شود.

در این نشست که در سالن شاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان برگزار شد، مدیر هماهنگی ترویج، کارشناسان موضوعی، مشاور فنی استان، مدیرعامل اتحادیه زنبورداران استان و تعداد ۱۰ نفر از زنبورداران زن روستایی شهرستان‌های مهدی‌شهر و گرمسار حضور داشتند.

نظر شما