اولین تصویر سه بعدی واقعی از ویروس کرونا منتشر شد

۱۳۹۹/۱۱/۰۶ - ۲۱:۲۰:۵۷
کد خبر: ۱۱۲۶۰۴۳
اولین تصویر سه بعدی واقعی از ویروس کرونا منتشر شد
محققان با استفاده از تکنیک‌های پیشرفته تصویربرداری مولکولی اولین تصویر سه بعدی واقعی از ویروس SARS-CoV-2 را ایجاد کردند.

به گزارش برنا؛ تصویر زیر یک ذره ویروس SARS-CoV-2 را نشان داده و توسط محققان دانشگاه چینهوا چین، دانشگاه علم و صنعت ملک عبداله (KAUST) و شرکت Nanographics ایجاد شده است:

محققان دانشگاه چینهوا برای خلق تصویر فوق، ذرات ویروس SARS-CoV-2 را از نمونه‌های منجمد برداشته و آنها را با استفاده از تکنیک عکسبرداری CryoET اسکن کردند. به کمک این تکنیک می‌توان تصاویر سه بعدی بسیار باکیفیت از نمونه‌های بیولوژیکی مثل درشت‌مولکول‌ها (Macromolecule) یا سلول‌ها ایجاد کرد. محققان با استفاده از این تکنیک توانستند ساختار پروتئین‌های تاج شکل (اسپایک) ویروس را تا حد ممکن حفظ کنند.

سپس شرکت اتریشی Nanographics (زیرمجموعه دانشگاه فناوری وین) اسکن‌های تهیه شده توسط دانشگاه چینهوا را به کمک محققان دانشگاه ملک عبداله به تصویر سه بعدی پرجزئیات تبدیل کرد. محققان قسمت‌های مختلف ویروس کرونا را با رنگ‌های مصنوعی رنگ آمیزی کردند تا اولین تصویر سه بعدی از این ویروس با جزئیات بی‌سابقه متولد شود.

دانشگاه چینهوا سپتامبر سال گذشته میلادی معماری ویروس SARS-CoV-2 را تشریح کرد که در درک بهتر ویروس و توسعه واکسن برای آن تأثیرگذار بود.

نظر شما