معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی:

نقش صنایع دستی در دیپلماسی فرهنگی بی بدیل است/ ۲۹۵ رشته صنایع دستی فعال در کشور

۱۳۹۹/۱۱/۰۶ - ۱۱:۳۴:۵۵
کد خبر: ۱۱۲۶۱۲۸
نقش صنایع دستی در دیپلماسی فرهنگی بی بدیل است/ ۲۹۵ رشته صنایع دستی فعال در کشور
پویا محمودیان گفت: نقش صنایع دستی در دیپلماسی فرهنگی بی بدیل است و باید توجه ویژه تری به این عرصه شود.

به گزارش برنا؛ پویا محمودیان، معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی در جریان نخستین جشنواره بین المللی صنایع دستی گفت: برگزاری این جشنواره در اردیبهشت 1400 با دو رویکرد خواهد داشت. نخست با اهداف کلان این وزارتخانه به منظور فرهنگ سازی، گفتمان سازی، ظهور و بروز خلاقیت ها در عرصه صنایع دستی است. انتقال تجربه و تعالی بخشیدن به جایگاه صنایع دستی و ایجاد زمینه مناسب برای همکاری با هنرمندان سایر کشورها برگزار می شود.

او افزود: هدف ظرفیت سازی و منتفع شدن تمامی دست اندرکاران صنایع دستی است. رویکرد دوم این است که ایران به علت مرجع بودن در صنایع دستی و داشتن 295 رشته صنایع دستی فعال و حضور هنرمندان بسیار که به گفته یونسکو، گنجینه های زنده ایران هستند، باید مراسم و جشنواره ای درخور داشته باشد.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: اگرچه سال 1400 نخستین دوره‌ی جایزه دست خلاق برگزار می شود اما این امیدواری وجود دارد تا بزودی این جایزه به مرجع جهانی بدل شود.  نقش صنایع دستی در دیپلماسی فرهنگی بی بدیل است و باید توجه ویژه تری به این عرصه شود.

محمودیان در ادامه گفت: امروز شهر گلپایگان به عنوان شهر جهانی منبت کاری معرفی شده و تلاش می شود تا این شهر به مرجعی برای این هنر سنتی ریشه دار در جهان بدل شود.

او افزود: هدف ما این است صنایع دستی همچون تئاتر، سینما و موسیقی به عرصه هنر پا گذاشته و شناخته شود و جایزه دست خلاق می تواند در این عرصه کمک بسزایی کند. این جایزه برگ زرینی خواهد شد تا هنرمندان جهان را گرد همدیگر جمع کرده و این گردهمایی را تعالی بخشد. به این رویداد فقط به چشم یک رویداد فرهنگی نگاه نخواهیم کرد. هنر تحریم ناپذیر است و این توانایی را هنر ایران دارد که فصل جدیدی در ارتباطات بین المللی را در دوران پساکرونا ایجاد کند.

//انتهای پیام:5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز