عامل آتش‌سوزی کانکس معلمان صاعقه نبود

۱۳۹۹/۱۱/۰۶ - ۱۴:۵۳:۲۳
کد خبر: ۱۱۲۶۳۴۹
عامل آتش‌سوزی کانکس معلمان صاعقه نبود
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: بنا برآخرین بررسی کارشناسان، آتش‌سوزی در کانکس متعلق به محل استراحت یک معلم در منطقه سردشت دزفول، اصابت صاعقه با کانکس نبوده است.

به گزارش برنا؛ امید بن عباس، مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: پیرو خبر واصله در خصوص آتش سوزی در محل یک کانکس در بخش سردشت  شهرستان دزفول در روز سه شنبه  سوم دی ۹۹، بر حسب بررسی هایی توسط کارشناسان آتش‌نشانی و پیگیری‌هایی که در شهرستان دزفول صورت گرفته نکاتی از سوی فرماندار دزفول به عنوان رییس ستاد پیشگیری،هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان تایید و اعلام شد.

او با تشریح جزییات این حادثه بیان کرد: این حادثه ساعت ۲۲ روز سه شنبه ۳۰ دی ۹۹ اتفاق افتاد که در خبرهای اولیه  منتشر شده در فضای مجازی اعلام شد این حادثه بر اثر برخورد صاعقه به یک کانکس مدرسه بوده که موجب آتش‌سوزی و مصدوم شدن سه معلم شده است.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان بیان کرد: براساس کارشناسی انجام شده این آتش سوزی براثر صاعقه نبوده است و آنچه مسلم است و شواهدی که در محل  به دست امده است  هیچ گونه اثر برخورد صاعقه با سقف کانکس و یا آنتن تلویزیون بالای کانکس را نشان نمی دهد نوع انفجار، آتش سوزی کانکس و وضعیت فیزیکی کانکس نشان از وقوع انفجار از داخل به سمت بیرون دارد که  نشان میدهد منبع آتش سوزی در درون کانکس رخ داده است.

او ادامه داد: نکته دیگر این که کانکس مذکور مدرسه نبوده است بلکه محل استراحت یکی از معلمان منطقه بوده و دیگر افراد مستقر در کانکس نیز دانش آموز نبوده اند بلکه ۲ معلم دیگر بودند که متعلق به آن منطقه نبودند.

بن عباس تصریح کرد: همچنین در محل حادثه  وجود یک گاز پیک‌نیکی تایید شده است و با توجه به این که برای معلم مذکور در هر روز سه وعده غذای گرم ارسال می شده است لذا نیازی به وجود کپسول گاز در محیط نبوده است.

او با بیان این که سه مصدوم حادثه به بیمارستان طالقانی اهواز منتقل شدند بیان کرد: یکی از مصدومان به علت وخیم بودن وضع عمومی به بیمارستانی در اصفهان منتقل شد و ۲ مصدوم دیگر در اهواز بستری هستند، یکی از حادثه دیدگان  از ناحیه سر آسیب دیده که علت آن تاکنون نامعلوم است و احتمال وجود یک جسم حائل روی سر مصدوم  تصور می شود.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان تاکید کرد: براساس شواهد موجود در مصدومان  این حادثه عارضه ریوی ناشی از استنشاق گاز مشاهده می‌شود که بررسی های بیشتر در این زمینه در دست انجام است.

او ادامه داد: کانکسی که برای مدرسه استفاده می شده هم در کنار و مجاور کانکس محل وقوع حادثه،  قرار دارد.

نظر شما