تمرکز هلال‌احمر در حوزه درمان بر تقویت و توسعه خدمات در داخل و خارج کشور است/ در هلال‌احمر بدون سیاسی کاری و با همدلی، به مردم خدمت می‌کنیم

۱۳۹۹/۱۱/۰۷ - ۱۲:۱۳:۲۰
کد خبر: ۱۱۲۶۸۴۴
تمرکز هلال‌احمر در حوزه درمان بر تقویت و توسعه خدمات در داخل و خارج کشور است/ در هلال‌احمر بدون سیاسی کاری و با همدلی، به مردم خدمت می‌کنیم
رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: هلال احمر در حوزه درمان و توانبخشی بر تقویت داروخانه‌ها، مراکز جامع توانبخشی، کلینیک‌ها و مراکز درمان داخل و خارج کشور، ارسال دارو به مراکز درمانی خارج کشور، تقویت بیمارستان‌ها و ... متمرکز است.

به گزارش برنا؛ کریم همتی، رئیس جمعیت هلال‌احمر در بازدید از معاونت بهداشت، درمان توانبخشی هلال احمر از زحمات و تلاش‌های همه همکاران این معاونت تقدیر کرد و گفت: درمان و توانبخشی کاری بسیار ارزشمند در کشور محسوب می شود و با توجه به سوابقی که هلال‌احمر در زمینه درمان و توانبخشی دارد، با ورود قوی‌تر در این حوزه، نام آن بلندآوازه‌تر از قبل به گوش مردم خواهد رسید.

همتی خاطرنشان کرد: هلال احمر با توجه به ظرفیت نیروی انسانی، شبکه گسترده و امکانات کافی که در اختیار دارد، برای برعهده گرفتن کل خدمات توانبخشی کشور، توانایی و قابلیت دارد اما پیگیری لازم در این زمینه انجام نشده است.

او در ادامه با اشاره به تنگناهای مالی موجود در کشور، خروجی تلاش های انجام شده در حوزه معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر را مثبت ارزیابی کرد و با تاکید بر اینکه در هلال احمر کار سیاسی نباید انجام شود و برای هلال احمری ها فرقی نمی کند چه کسی در آینده رئیس جمهور کشور شود، افزود: در این جایگاه تنها با همدلی می توانیم به مردم، خدمت شایسته ارائه دهیم.

ضرورت وجود نظارت دقیق و قوی بر مراکز درمانی هلال

رئیس جمعیت هلال احمر خواستار نظارت قوی‌تر و دقیق‌تر معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت بر مراکز درمانی هلال احمر چه در داخل و چه در خارج کشور شد و اظهار کرد: هیچ مرکز درمانی وابسته به جمعیت مستقل نیست و تمام مراکز باید تحت نظارت و بازرسی دقیق قرار گیرند. هیچ حوزه ای از هلال احمر نیز نباید از بعد نظارتی در حوزه درمان اختلال ایجاد کند؛ نظارت در این حوزه باید جامع، کامل، سیستماتیک و منظم باشد.

همتی با اشاره به اینکه اعتبار عمده ای که برای تقویت کل سیستم توانبخشی هلال احمر لازم است، نه در حال حاضر و نه در دولت بعدی وجود ندارد، تمرکز و دیدگاه کلی جمعیت هلال احمر در حوزه درمان و توانبخشی را بر تقویت حوزه‌های مراکز جامع توانبخشی، داروخانه ها، کلینیک های داخل و خارج و ... دانست.

مسئولان مراکز درمانی هلال‌احمر، از اخلاق حرفه ای صیانت کنند

او به سفر خود به سه کشور آفریقایی و بازدید از روند فعالیت مراکز درمانی هلال احمر ایران در این کشورها نیز اشاره کرد و افزود: جمعیت های ملی ساحل عاج و غنا خواستار دریافت خدمات درمانی و دارویی از هلال احمر ایران هستند و تقویت این مراکز و افزایش درآمد هلال احمر از این منابع، هیچ منافاتی با اهداف نظام و اهداف جمعیت هلال احمر ندارد اما لازم است نظارت بیشتری بر فعالیت این مراکز وجود داشته باشد و مدیران معاونت بهداشت و درمان باید در جریان ریز امور مراکز درمانی هلال احمر باشند. همچنین نماینده هایی که به عنوان مسئول این مراکز از سوی هلال احمر معرفی می شوند، افرادی متعهد، خودساخته، پاکدست و پاکدامن بوده و از اخلاق حرفه ای نیز صیانت کنند.

تلاش برای تقویت و توسعه حوزه درمان هلال احمر

رئیس جمعیت هلال احمر همچنین خواستار تقویت فعالیت و خدمات دهی داروخانه ها و تجهیزات دارویی در معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی، ارتباط مستمر حوزه درمان با حوزه حراست و حوزه مالی و همچنین ایجاد شفافیت لازم در حوزه مالی این معاونت شد و تاکید کرد: این حوزه برای ما بسیار ارزشمند است و تلاش می کنیم تا حوزه را تقویت کرده و توسعه دهیم.

همتی از برگزاری همایش های علمی به منظور بررسی جایگاه خدمات توانبخشی هلال احمر در کشور و بررسی وضعیت موجود هلال احمر در این حوزه نیز حمایت و تاکید کرد: در مدت زمان خدمت در هلال احمر، از تقویت حوزه درمان؛ ارسال دارو به مراکز درمانی خارج کشور، توریسم درمانی، تقویت بیمارستان ها، داروخانه ها و ... حمایت خواهم کرد و فعالیت هیچ مرکز درمانی متوقف نخواهد شد تا بتوانیم خدمات شایسته ای به مردم ارائه دهیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز