رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی وزارت ورزش و جوانان:

خشونت در ورزش از اولویت های مرکز مطالعات وزارت ورزش و جوانان است/ثبت ۲۰۶ طرح پژوهشی توسط این وزارتخانه

۱۳۹۹/۱۱/۰۷ - ۱۴:۵۳:۳۷
کد خبر: ۱۱۲۷۰۳۶
خشونت در ورزش از اولویت های مرکز مطالعات وزارت ورزش و جوانان است/ثبت ۲۰۶ طرح پژوهشی توسط این وزارتخانه
محمدرضا فضلی گفت: مطالعات در حوزه خشونت در ورزش و چگونگی مهار آن از اولویت های ماست تا پژوهش های کاربردی جهت بررسی جنبه های مختلف خشونت و چگونگی نظم دهی به آن را تدوین و تهیه کنیم.

به گزارش برنا؛ محمدرضا فضلی، رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی وزارت ورزش و جوانان در نشست کرسی علمی ترویجی با عنوان خشونت در ورزش (مشروعیت و مسئولیت) که روز سه شنبه بصورت وبینار برگزار شد، گفت: مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی وزارت ورزش و جوانان در راستای برگزاری نشست های کاربردی تاکنون چندین جلسه را برگزار کرده که آخرین جلسه مربوط به بررسی مسائل فقه و حقوق در ورزش بود که در استان قم برگزار شد.

او افزود: مدتی ست در تلاش هستیم تا بتوانیم از دانش و یافته های پژوهشی در حوزه خشونت و ورزش بهره مند شویم به همین دلیل در این مرکز در حال تلاش برای انجام پژوهش هایی در این زمینه هستیم.

فضلی عنوان کرد: مرکز مطالعات و پژوهش های وزارت ورزش در ردیف اول ثبت طرح قرار دارد چرا که تاکنون 206 طرح در سامانه وزات علوم به ثبت رسیده است.

فضلی تصریح کرد: سطح خشونت در جامعه با میزان رفاه و نشاط ارتباط نزدیکی دارد و معمولا خشونت، واکنش های در پی خود دارد که به آن پرخاشگری می گویند و جنبه های مختلفی دارد و هرکدام از آن به طور مفصل قابل بحث و بررسی است.

او در ادامه گفت: خشونت در ورزش دارای زمینه های مطالعاتی متعددی است که باید جنبه های مختلف آن مورد بررسی قرار گیرد تا قوانین مناسب در این حوزه طراحی شود.

فضلی خاطرنشان کرد: خشونت در ورزش مانع عملکرد بهینه ورزشکاران می شود و در برخی مواقع رفتار پرخاشگرانه آنها باعث می‌شود از هدف دور شوند بنابراین باید بسترهایی ایجاد شود تا خشونت را در ورزشکاران مهار کنیم.

او افزود: مطالعات در حوزه خشونت در ورزش و چگونگی مهار آن از اولویت های ما است تا پژوهش های کاربردی جهت بررسی جنبه های مختلف خشونت و  چگونگی نظم دهی به آن را تدوین و تهیه کنیم که در این زمینه حتما از دانش استادان دانشگاه ها استفاده خواهیم کرد همانطور که تا الان این اتفاق افتاده است برای مثال اخیرا جلساتی در مورد مدیریت استرس داشتیم که اتفاقا در بخشی از آن به پرداختیم.

فضلی گفت: به دنبال این هستیم تا در پژوهش هایی که در حوزه ورزش و خشونت انجام می‌دهیم از مشارکت فدراسیون های ورزشی استفاده کنیم.

او افزود: در بررسی خشونت می‌توان به حقوق در ورزش نیز پرداخت که موضوعی جوان است و سوالات فراوانی در اذهان به وجود می‌آورد که باید به صورت تخصصی مورد کنکاش قرار دهیم تا قوانین و حقوق ورزش به تکامل برسد و پاسخگوی نیازها باشد.

فضلی ادامه داد:بعضی از ورزش ها خشن نیستند اما آسیب های زیادی وارد می‌کنند مثل ورزش بوکس که حرفه ای ذاتا با حمله، رفتار، ظاهر و حرکات خشن همراه است و معمولا فرد ورزشکار برای دریافت امتیاز این کار را انجام می‌دهد و خشن نیست که این نوع ورزش ها هم باید مورد بررسی قرار گیرند و خشونت ذاتی آنها تحت کنکاش قرار گیرد.

او در پایان تاکید کرد: جایگاه قوانین و مقررات انواع ورزش ها در عرصه بین الملی نکته ای است که باید مدنظر قرار گیرد و توجه ویژه ای به آن شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز