رییس شورای شهر تهران:

کرونا انسان ها را به یکدیگر نزدیک کرد/ پاندمی به شهرداری کمک کرد تا تاب آوری شهر را ارزیابی کند

۱۳۹۹/۱۱/۰۷ - ۱۵:۱۷:۰۵
کد خبر: ۱۱۲۷۰۴۴
کرونا انسان ها را به یکدیگر نزدیک کرد/ پاندمی به شهرداری کمک کرد تا تاب آوری شهر را ارزیابی کند
محسن هاشمی گفت: کرونا در کنارابعاد منفی، ابعاد مثبتی نیز داشت که مهم ترین آن نزدیک کردن انسان ها به یکدیگر شد و حتی سبب شد تا محیط زیست نفس جدیدی بکشد.

به گزارش برنا؛ محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در پنجمین جایزه جهانی خشت طلایی تهران گفت: جایزه جهانی خشت طلایی تهران در پنجمین سال خود قرار دارد. پنجاه و هشت کشور در این جایزه شرکت کرده اند و 500 شرکت کننده و اثر نیز در این جایزه حاضر شده اند و بعدی جهانی تر به خود گرفته است. 

او افزود: پاندمی کرونا با یک اقدام محلی 400 روز است که جهان را درگیر خود کرده است و پس از جنگ جهانی فراگیرترین پدیده جهان است. در کنار ابعاد منفی، ابعاد مثبتی نیز داشت که مهم ترین آن نزدیک کردن انسان ها به یکدیگر شد و حتی سبب شد تا محیط زیست نفس جدیدی بکشد.

رئیس شورای شهر تهران گفت: کرونا سبب شد تا انسان ها به اندیشه فرو روند و سبب شد تا جهان چهره ای جدید به خود گیرد و همینطور بر مدیریت شهری نیز اثرگذار بود. 

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: کرونا سبب شد تا توجه به مسئله ازدحام در شهر نیز ضرورت داشته باشد. بازآفرینی شهر و حمل و نقل عمومی و اجتماعات شهری از جمله مهم ترین مواردی است که ضرورت پیدا کرده است تا بواسطه کرونا به آن ها توجه بیشتری داشته باشیم.

او تاکید کرد: کرونا باعث شد تا اجتماعات شهری کوچک تر شوند. کرونا به ما یادآوری کرد که باید در حمل و نقل عمومی یک بازنگری داشته باشیم. پاندمی به ما کمک کرد تا تاب آوری شهر را مورد سنجش قرار دهیم و آن را ارزیابی کنیم.

رییس شورای شهر تهران با اشاره به ویژگی های شهر سالم گفت: شهر سالم شهری است که روح و جسم ساکنین آن در آسایش و آرامش باشد و در همین راستا ضرورت دارد تا به فکر ایجاد پروژه هایی در شهر باشیم که در این راستا کارآیی داشته باشند. این طرح ها باید با کمک دولت های محلی و مرکزی شکل گیرند.

همچنین در انتهای این نشست شهردار تهران گفت: ما به دنبال ارتقای تهران در زمینه های مختلف هستیم و برای این امر باید نگاهی جهانی داشته باشیم. خشت طلایی تهران فرصتی است برای اشتراک اندیشه ها در حوزه ارتقای کیفیت زندگی شهری است. حمل و نقل عمومی و هوشمندسازی شهر از جمله موارد مهمی است که امروز در اولویت مجموعه شهری قرار گرفته اند و توجه ویژه ای به آن ها خواهیم داشت.

//انتهای پیام: 3

نظر شما