سخنگوی دولت:

حاشیه نشینی وارد فاز سوم شده است/ مردم به یک زندگی آرام نیاز دارند/ صدای بتن ریزی و ساخت و ساز گوش ما را پر کرده است/ امروز شهرداری سالمی داریم

۱۳۹۹/۱۱/۰۷ - ۱۶:۲۹:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۷۱۰۸
حاشیه نشینی وارد فاز سوم شده است/ مردم به یک زندگی آرام نیاز دارند/ صدای بتن ریزی و ساخت و ساز گوش ما را پر کرده است/ امروز شهرداری سالمی داریم
علی ربیعی گفت: : امروز حاشیه نشینی حال خوش شهر را خراب کرده و این پدیده وارد فاز سوم خود شده است. باید یک مطالعه میان رشته ای شکل گیرد تا این پدیده و سایر زشتی های شهر را درمان کند.

به گزارش برنا؛ علی ربیعی، سخنگوی دولت در پنجمین جایزه خشت طلایی تهران گفت: باید پژوهش هایی انجام داد تا مشخص شود چگونه شهروندان می توانند زندگی راحت تری داشته باشند زیرا مردم امروز بیش از هر چیز دیگری به یک زندگی آرام نیاز دارند.

او افزود: نخستین سوالی که در خصوص شهر در ذهن ایجاد می شود این است که ما از شهر چه می خواهیم؟ حال ما امروز خوب نیست و خوشحالی و دل خوش می خواهیم. صدای بتن ریزی و ساخت و ساز گوش ما را پر کرده است. تیتر روزنامه ها جیغ می کشد و رسانه های بزرگ بد یکی را می گویند و در همین وضعیت این ترافیک بیشتر حال ما را خراب می کند.

ربیعی ادامه داد: امروز ساختمان های تهران نیز مانند جیغ هستند. اصلی ترین چالش زندگی ما این است که شهر ما مهربان نیست. باید به دنبال این باشیم تا بفهمیم مردم چگونه می توانند با یکدیگر راحت تر زندگی کنند. امروز شهرداری سالمی داریم و نگاه اجتماعی خوبی به شهر داشته است.

سخنگوی دولت افزود: باید جایزه خشت طلایی را یک الگو قرار داد و به وسیله آن به دنبال این باشیم که سختی ها و مسائل مردم را حل کنیم و به فکر اوقات فراغت مردم باشیم.

او تاکید کرد: امروز حاشیه نشینی حال خوش شهر را خراب کرده و این پدیده وارد فاز سوم  شده است.  باید یک مطالعه میان رشته ای شکل گیرد تا این پدیده و سایر زشتی های شهر را درمان کند. تکنولوژی های ارتباطی می تواند در این عرصه بسیار به ما کمک کند تا زندگی بهتری در شهر داشته باشیم.

ربیعی گفت: امروز شهر و زندگی بی پژوهش و بی نظریه کار را سخت می کند و متاسفانه در دانشگاه نیز به این حوزه توجه نمی شود.

//انتهای پیام: 3

نظر شما
پرونده ویژه