توسعه شبکه برق‌رسانی به خطوط مترو در ایام دهه فجر

۱۳۹۹/۱۱/۰۸ - ۱۰:۲۳:۵۸
کد خبر: ۱۱۲۷۳۸۹
توسعه شبکه برق‌رسانی به خطوط مترو در ایام دهه فجر
با اتصال 2 پست برق به شبکه برق‌رسانی خط 3 مترو تهران، ضریب اطمینان حرکتی قطارها در این خط افزایش یافته و ضمنا خطوط 4 و 7 نیز شرایط بهتری برای سرویس‌دهی قطارها پیدا خواهند کرد.

به گزارش برنا؛ آزیتا عارفی، مجری خط 3 مترو تهران با اعلام این مطلب گفت: 2 پست برق امیرکبیر و قلعه‌مرغی(آزادگان) اخیرا در مرحله توسعه برق‌رسانی قرار گرفته‌اند و در ایام دهه فجر به شبکه برق خط 3 مترو افزوده خواهند شد.

پست برق امیرکبیر که پیش از این بخشی از برق خط 4 را تامین می‌کرد، با کابل‌کشی‌های لازم و انجام اقدامات تکمیلی، حالا بخش میانی خط 3 را نیز پوشش خواهد داد.

پست برق قلعه‌مرغی(آزادگان) هم 9 ایستگاه در بخش جنوبی خط 3 (آزادگان تا چهارراه ولیعصر(عج)) و 8 ایستگاه در بخش میانی خط 7 (مولوی تا نواب) را تغذیه خواهد کرد تا به این ترتیب ضمن پایدار‌سازی جریان برق در خطوط مورد اشاره، شرایط مطمئن‌تری برای سرویس‌دهی قطارها فراهم شود.

مجری خط 3 با بیان این نکته که پست‌های برق عموما وظیفه تامین نیروی محرکه قطارها در خطوط و همچنین روشنایی ایستگاه‌ها و تامین برق لازم برای قسمت‌های مختلف هر ایستگاه را عهده‌دار هستند، گفت‌: کار ساخت پست‌های برق امیر‌کبیر و آزادگان از مدتها قبل شروع شده و اگر قرار باشد امروز چنین پست‌های برقی با هزینه‌های امروزی ساخته شود، رقمی بالای یکصد و پنچاه میلیارد تومان بودجه لازم دارد.

خوشبختانه پست‌های مورد اشاره با هزینه‌ای به مراتب کمتر از آنچه عنوان شده، احداث شده‌اند و امروز با تکمیل سیستم کابل‌کشی آنها، جریان برق مطمئن‌تری در خطوط 3، 4 و 7 خواهیم داشت. نکته حائز اهمیت آنکه تمام مراحل طراحی، ساخت، تجهیز و کنترل نهایی این پست‌های برق توسط شرکت‌های ایرانی و با پیشرفته‌ترین فناوری روز دنیا صورت پذیرفته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز