معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی خبر داد:

ایجاد کلینیک روانشناسی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی / سلامت روان مدیران، کارکنان و خانواده هایشان سنجیده می‌شود

۱۳۹۹/۱۱/۰۸ - ۱۱:۱۱:۱۳
کد خبر: ۱۱۲۷۴۳۴
ایجاد کلینیک روانشناسی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی / سلامت روان مدیران، کارکنان و خانواده هایشان سنجیده می‌شود
غلامرضا پناه گفت: جهت سنجش سلامت روان کارکنان، مدیران و به طور کلی جامعه کار و تولید کلینیک مخصوص روانشناسی در این وزارتخانه تشکیل می‌شود.

به گزارش برنا؛ غلامرضا پناه، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی در جلسه امضای تفاهم نامه بین وزارت کار و رفاه اجتماعی و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران گفت: وزارت کار اولین وزارتخانه ای در کشور است که چنین کاری را در حوزه منابع انسانی انجام می‌دهد و این باعث افتخار ماست. 

او افزود: برخی از وزارتخانه ها درمانگاه هایی برای رسیدگی به امور جسمی کارمندان و کارکنان خود دارند  اما متاسفانه هیچگاه به سلامت روح و روان همکاران خود نپرداختیم درصورتی که حتی در  یک تیم فوتبال هم یک مشاوره و روانشناس حضور دارد که به بازیکنان خدمات مشاوره ارائه می‌دهد تا با آمادگی بازی کنند و بهترین نتیجه را کسب کنند اما  متاسفانه در وزارت خانه ها اینگونه نیست.

پناه تصریح کرد: یک کارمند هم در محیط کار هم در جامعه و هم خانواده روابطی دارد که می‌تواند برای او دغدغه ذهنی ایجاد کند بنابراین ما در  مدیریت توسعه و منابع انسانی از ابتدای سال جلسات متعددی برگزار کردیم تا بتوانیم مسیر درست را انتخاب کنیم و به این نتیجه برسیم با چه دستگاه هایی باید همکاری کنیم. 

او گفت: درنهایت جلسات به این جمع بندی رسیدیم که کلینیک صنعتی و سازمانی ایجاد کنیم تا خدمات روانشناسی و سلامت روان به همکاران خود ارائه دهیم اما حتما در این مسیر  نقاط ضعف و قوتی خواهیم داشت که دوست داریم سازمان نظام روانشناسی کنار ما قرار بگیرد و آنها را به ما گوشزد کند تا بهترین نوع خدمات به همکاران این وزارتخانه ارائه شود. 

پناه افزود: در برنامه خود داریم تا در این کلینیک وضعیت سلامت روان مدیری که می‌خواهد در این منصب قرار بگیرد، مورد سنجش قرار گیرد چرا که یک مدیر باید از سلامت روان برخوردار باشد و در مقابل مشکلات و سختی ها تاب آوری داشته باشد بنابراین این کلینیک در این مسیر می‌تواند به ما کمک شایانی کند. 

او خاطرنشان کرد: ممکن است متوجه شویم همکار ما به دلیل مشکلات خانوادگی دچار اختلالات روانی شده که برای این موضوع هم برنامه ریزی کردیم تا به خانواده آنها مشاوره دهیم و آنها را تحت درمان قرار دهیم.

پناه تاکید کرد: ما در گزینش افراد فقط درمورد مسائل دینی سوال میپرسیم این درحالیست که باید سلامت روان هم مورد سنجش قرار دهیم تا متوجه شویم فردی که استخدام می کنیم دارای سلامت روان است یا خیر بنابراین در این کلینیک به این موضوع هم خواهیم پرداخت تا به طور کلی بین کارکنان وزارتخانه غربالگری صورت گیرد که اگر این اتفاق رخ دهد بر توسعه و تعالی نیروی انسانی اثرگذار است و  هم پویایی و نشاط را افزایش می‌دهد و هم در هزینه های درمانی صرفه جویی می کند.

//انتهای پیام:5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز