سخنگوی کل ناجا:

بستری شدن ۷۱۷۸ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های ناجا/حل و فصل ۷۰ درصد پرونده های ارجاع داده شده به مراکز مشاوره

۱۳۹۹/۱۱/۰۹ - ۰۴:۵۹:۳۶
کد خبر: ۱۱۲۷۴۷۳
بستری شدن ۷۱۷۸ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های ناجا/حل و فصل ۷۰ درصد پرونده های ارجاع داده شده به مراکز مشاوره
سردار مهدی حاجیان از بستری شدن 7178 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان ها و مراکز درمانی ناجا خبر داد.

به گزارش برنا؛ بسیاری از مشاغل حساس و مهم برخلاف برخی از مشاغل دیگر از نخستین روزهای شیوع بیماری کرونا، تعطیل نبوده و در عرصه های مختلف نیز به خدمات رسانی پرداختند که یکی از این مشاغل پلیس بوده است. شغلی که به صورت مستقیم با امنیت و جان مردم در ارتباط بوده و در راستای این اصل در عرصه های مختلف نیز به خدمات رسانی می پردازند که یکی از آن ها مراکز درمانی و مشاوره ای است.

سردار مهدی حاجیان، سخنگوی کل ناجا در این خصوص به خبرنگار برنا گفت: نیروی انتظامی در خصوص مقابله با کرونا 70 تیم پزشکی و پرستاری را به کار گرفته است که این تیم ها در 43 مرکز درمانی ناجا به خدمت رسانی مردم می پردازند.

او افزود: طی 9 ماه ابتدایی امسال 7178 نفر در این مراکز درمانی به علت ابتلا به کرونا بستری شده اند که 6252 نفر پس از درمان، ترخیص و 64 نفر نیز امروز در 9 بیمارستان ناجا همچنان به علت مبتلا بودن به کرونا بستری هستند.

این مقام ارشد انتظامی در خصوص مراکز مشاوره نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: امروز در سراسر کشور تعداد 1287 کلانتری فعال هستند که 1003 کلانتری دارای مرکز مشاوره بوده و 284 کلانتری نیز فاقد مرکز مشاوره هستند. همچنین 50 مرکز نیز به صورت مجزا از کلانتری ها ارائه خدمات مشاوره و اجتماعی به افراد درگیر در بزه می دهند.

سخنگوی کل ناجا ادامه داد: این مراکز در 16 استان کشور به صورت صد در صد فعال هستند و در این استان ها کلانتری های بدون مشاوره وجود ندارد.

او در خصوص فعالیت های این مراکز افزود: طی 9 ماه ابتدایی سال 98، پرونده هایی که پس از ارجاع به مراکز مشاوره حل و فصل شده اند، درصد آن ها به 69.8 درصد می رسد که این رقم در سال 99 به 70 درصد رسیده و حجم زیادی از بار دستگاه های کشور از این طریق کم شده است.

سردار حاجیان در پایان تصریح کرد: تعداد پرونده های ارجاع شده به مراکز و دوایر مشاوره در سراسر کشور از ابتدای سال تا پایان فصل پاییز 312 هزار پرونده بوده است و در این خصوص نزدیک به 460 هزار خدمات مشاوره ای در حوزه کودکان، روانشناسی و موارد دیگر به مراجعه کنندگان داده شده است. هدف این است تا ما بتوانیم در کنار وظیفه ذاتی خود به شهروندان خدمات اجتماعی نیز ارائه داده و باری از روی سیستم اداری و شهروندان برداشته شود و حضور پلیس در کنار مردم پر رنگ تر باشد.

//انتهای پیام: 3

نظر شما