سرپرست معاونت تشخیص و پیشگیری پلیس فتا:

بازی‌های رایانه‌ای الگو قتل‌های قاتل نروژی

۱۳۹۹/۱۱/۰۸ - ۱۲:۳۱:۵۰
کد خبر: ۱۱۲۷۵۱۴
بازی‌های رایانه‌ای الگو قتل‌های قاتل نروژی
سرهنگ علی نیک نفس با بیان اینکه بازی‌های رایانه‌ای کاربران را به سمت خشونت سوق می‌دهد، گفت: عامل قتل‌عام تعدادی از مردم نروژ تحت تأثیر بازی‌های رایانه‌ای بوده است.

به گزارش برنا؛ سرهنگ علی نیک نفس، سرپرست معاونت تشخیص و پیشگیری پلیس فتا روز چهارشنبه با بیان اینکه رسانه های دیجیتال فراگیر و بدون مرز هستند، گفت: در کنار سایت ها و وبگاه ها بازی های رایانه ای نیز نقش عمده ای در شکل گیری شخصیت کاربران دارد.

او ادامه داد: از آن جا که بیشتر بازی‌های رایانه ای  توسط بیگانگان تولید و به سراسر جهان فرستاده می‌شود، همواره  قشر جوان و نوجوان را  به سمت خشونت موجود در بازی‌ها سوق داده که البته این خشونت‌ها خود را در دنیای واقعی نیز نشان می دهد.

نیک نفس با بیان  اینکه متاسفانه آسیب بازی های رایانه ای بیشتر از مزیت های آن ها است، اظهار کرد: تاثیر این بازی ها تا جایی است که بر اساس خبری که به تازگی منتشر شده، قاتل نروژی که با عمل خیانت آمیز خود دست  به قتل عام در این کشور زد، از همین بازی های خشن رایانه ای الگو گرفته بود.

سرپرست معاونت تشخیص و پیشگیری پلیس فتا افزود: تبدیل بازی های رایانه ای به شرایط فرصت­‌زا، یک متولی مشخص می خواهد.

"آندرس برینگ بریویک" عامل حملات نروژ در سال ۲۰۱۱ است. وی در ۲۲ ژوئیه سال ۲۰۱۱ ابتدا یک خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی ادارات اسلو منفجر کرد که منجر به کشته شدن هشت نفر شد و سپس به جزیره اوتایا محل برگزاری اردوی هواداران حزب کارگر نروژ رفت و در یک تیراندازی گسترده ۶۹ نفر از شرکت‌کنندگان را اکثرا نوجوان بودند به قتل رساند. وی از نظر دادگاه دیوانه تشخیص داده نشد و به ۲۱ سال زندان انفرادی محکوم شد با این حال، اگر بعد از اتمام زمان مذکور همچنان خطرناک تشخیص داده شود، مدت زمان زندان افزایش خواهد یافت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز