اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا

۱۳۹۹/۱۱/۰۸ - ۱۹:۰۰:۴۷
کد خبر: ۱۱۲۷۷۳۲
اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا
مهم ترین اخبار اجتماعی خبرگزاری برنا طی 24 ساعت گذشته به شرح ذیل است.

به گزارش برنا؛ مهم ترین اخبار اجتماعی طی 24 ساعته گذشته به شرح ذیل است.

نتایج اولیه آزمون استخدامی شنبه اعلام می‌شود

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از نتایج اولیه هشتمین آزمون استخدامی متمرکز 28 دستگاه اجرایی کشور در سال 1399 در روز شنبه، 11 بهمن ماه جاری خبر داد.

وضعیت آب و هوا در ۸ بهمن ماه؛

انباشت آلاینده‌های جوی در شهر‌های پرجمعیت

طی دو روز آینده انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت پیش‌بینی می‌شود.

بارش برف و باران از فردا

سازمان هواشناسی از آغاز بارش برف، باران و وزش شدید باد طی فردا در برخی مناطق خبر داد و نسبت به افزایش دما، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و وقوع بهمن هشدار داد.

جدول زمان‌بندی مدرسه تلویزیونی ایران اعلام شد

جدول دروس مدرسه تلویزیونی چهارشنبه 8 بهمن ماه برای دانش‌آموزان تمام مقاطع تحصیلی از شبکه‌‌های آموزش، چهار و قرآن اعلام شد.

21 مصدوم در پی تصادف فجیع در آباده شیراز

صبح امروز هفتم بهمن یک حادثه انفجار در اندیمشک ( خیابان فلاح) به وقوع پیوست .

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده:

اصلا با حذف غربالگری موافق نیستم/ نباید اجازه ازدواج به دختران زیر 13 سال را بدهیم/ تفاوت سنی در میزان وام ازدواج باعث ایجاد تبعیض می‌شود/ نگران عدم وصول لایحه منع خشونت علیه زنان هستیم

معصومه ابتکار با اشاره به افزایش ازدواج طی سال جاری نسبت به تبعیض در پرداخت رقم وام ازدواج واکنش نشان داد و گفت: لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان دربرابر خشونت در اولویت طرح مجلس قرار دارد اما نگرانی ما این است که مجلس شورای اسلامی آن را اعلام وصول نکند.

وزیر بهداشت خبر داد:

مرگ ۹۱ نفر دیگر بر اثر کرونا در کشور/ شناسایی هفتمین مورد ابتلا به ویروس کرونای بریتانیایی/ وضعیت استان‌های شمالی ملتهب است/واکسن کرونای مشترک با کشور کوبا به نتیجه رسید

سعید نمکی گفت: هفتمین مورد ابتلا به ویروس جهش یافته کرونا یا بریتانیایی را روز گذشته(سه‌شنبه) شناسایی کردیم که مربوط به یک مسافر از هلند بود و در یکی از استان‌های جنوبی مستقر است.

معاون اول رییس جمهور:

دغدغه ای نسبت به آینده انقلاب نداریم/ بدخواهان نمی خواهند کشور پیشرفت کند/ هزاران مریم میرزاخانی در بین دانش آموزان وجود دارد

اسحاق جهانگیری گفت: آینده کشور درخشان است نباید بگذاریم برخی افکار ذهن دانش آموز را نسبت به آینده نا امید می‌کند. هزاران مریم میرزاخانی در بین دانش آموزان وجود دارد. بسیاری از بدخواهان نمی خواهند کشور پیشرفت کند.

وزیر آموزش و پرورش:

کیفیت زندگی ما متاثر از یادگیری است/ سند تحول رابط آموزش و پرورش با مجلس دانش آموزی

محسن حاجی میرزایی سند تحول رابط ماست و باید در ساحت تربیتی آن تلاش کرد.امروز دانش آموز تک ساحتی به درد ما نمیخواد بلکه دانش آموز باید اخلاق،درک علمی،اقتصادی و .... را بیاموزد.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی:

آیین نامه قانون حمایت از صنایع دستی تدوین شد/انتخاب گلپایگان به عنوان شهر جهانی منبت کاری

پویا محمودیان از تدوین آیین نامه قانون حمایت از مشاغل صنایع دستی خبر داد.

مدیرکل خدمات آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای:

آمار دقیق از میزان تقلب‌ها در دسترس نیست/ محتواهای آموزشی بررسی می‌شود/ ارائه راهکارهای متنوع برای مهار تقلب در امتحانات

هادی ناطقی‌راد با بیان اینکه درباره میزان تقلب‌ها آمار دقیقی در دسترس نیست، افزود: برای برگزاری آزمون‌ها، سعی شده تمرینات و ارزشیابی به صورت مستمر در طول ترم صورت گرفته و منوط به امتحان پایان ترم نشود.

هشدار به مسئولین‌؛ سونامی مشکلات روانی در راه است/سازمان نظام روانشناسی آمادگی سنجش سلامت روانی کاندیداهای ریاست جمهوری را دارد

محمد حاتمی گفت: به همه مسئولین هشدار می دهم که اکنون مردم ما در حالت دفاع هستند و ما مشکلات روانی درآنها نمی‌بینیم اما به محض فروکش کردن کرونا سونامی مشکلات روانی راه می‌افتد.

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران خبر داد:

ابتلای 400 فیزیوتراپیست به کرونا و شهادت 5 نفر/مراکز فیزیوتراپی در آستانه ورشکستگی قرار دارند/ 50 درصد هزینه‌ها از جیب مردم می‌رود

احمد مؤذن زاده گفت: متاسفانه حدود 400 نفر از همکاران ما مبتلا به کرونا شدند و 5 نفر از آنان در مسیر دفاع از سلامت جامعه جان خود را از دست دادند.

سخنگوی وزارت بهداشت خبر داد:

شناسایی ۶۶۰۸ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور/ مرگ ۹۱ بیمار دیگر/۱۸ شهرستان کشور در وضعیت نارنجی

سیما سادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۸ بهمن ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۶۰۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

15 درصد مردان و 30 درصد زنان کشور دچار اختلالات روانی هستند/در خوشبینانه ترین حالت33 درصد کارگران از مشکلات روانی رنج می‌برند /ارائه خدمات روانشناس به جامعه کار و تولید

ابراهیم صادقی فر گفت: متاسفانه در خوشبینانه ترین حالت 33 درصد و در بدبینانه ترین حالت 60 درصد کارگران به یکی از اختلالات روانی مبتلا هستند و 25 درصد از این تعداد عصبی هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تحقق بیانیه گام دوم در گرو توجه به مجلس دانش آموزی است

علیرضا کاظمی گفت: مهمترین خروجی مجلس دانش آموزی تربیت افرادی مسئولیت پذیر و تربیت مدیران آینده و تحقق بیانیه گام دوم است.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران خبر داد:

ساماندهی اوراقچی‌های پایتخت تا پایان سال/ انتقال برخی اوراقچی ها به خاوران

سید علی مفاخریان گفت: برخی از اوراقچی‌ها به شهرک صنعتی ثامن الحجج در خاوران منتقل شده‌اند. همچنین در صدد هستیم تا دیگر اوراقچی‌ها هم تا پایان سال جاری ساماندهی شوند.

نظر شما