توجه به بیماران روانی از سوی نظام سلامت الزامی است

۱۳۹۹/۱۱/۱۱ - ۰۷:۵۲:۱۷
کد خبر: ۱۱۲۸۵۷۳
توجه به بیماران روانی از سوی نظام سلامت الزامی است
رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: نظام سلامت، سازمان‌های بیمه‌گر و دانشگاه‌ها باید اقدامات اساسی در جهت تامین منابع، پوشش بیمه‌ای و آگاه سازی مردم در حمایت از بیماران روانی انجام دهند تا این بیماران دوباره به جامعه بازگردند.

به گزارش برنا؛ حمید رضا خانکه، رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی بر توجه به سلامت روان افراد جامعه تاکید کرد و افزود: اختلالات روانپزشکی و سلامت روان همانند سایر بیماری‌ها نیاز به درمان دارد با این تفاوت که به درمان بلند مدتی نیاز دارد و باید مانع از این موضوع شویم که خانواده‌ها دراین زمینه دچار مشکل شوند.

رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: معمولا علائم روانی در اکثر افراد وجود دارد، اما بیماری‌های روان در درصد کمتری وجود دارد. این افراد وقتی دچار بیماری‌های روان می‌شوند در ابتدا این موضوع را از خانواده مخفی کرده و تمایلی ندارند که دیگران متوجه این موضوع شوند و زمانی به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه می‌کنند که بیماری مزمن شده و نیاز به خدمات بلند مدت دارد.

او ادامه داد: به دلیل ناشناخته بودن این بیماری خدمات درمانی این افراد آن‌طور که باید تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد و در نهایت تمام این عوامل باعث می‌شود که بیماران به مراکز درمانی نگهداری مراجعه کنند. این در حالی است که بیمارستان‌ها توان اداره این بیماران را ندارند و مجبورند از منابع دیگر برای ارائه خدمات اولیه به بیماران استفاده کنند.

رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: در کشورهای توسعه یافته در سریع‌ترین زمان بیماران روانی به جامعه باز می‌گردند، اما در کشور ما از آنجایی که منابع کافی برای درمان، توانبخشی  یا حمایت در منزل بیماران وجود ندارد به مدت طولانی در مراکز درمانی بستری می‌شوند.

خانکه افزود: اختلالات اسکیزوفرنی، دوقطبی و خلقی بیشترین بیماری‌های روانی محسوب می‌شود که ضروری است خدمات درمانی با پوشش بیمه‌ای در دسترس این افراد قرار گیرد تا قبل از مزمن شدن بیماری به مرکز درمانی مراجعه کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز