بهره برداری از ۵۰ طرح منابع طبیعی جنوب کرمان در دهه فجر

۱۳۹۹/۱۱/۱۱ - ۱۴:۴۱:۰۷
کد خبر: ۱۱۲۸۹۶۱
بهره برداری از ۵۰ طرح منابع طبیعی جنوب کرمان در دهه فجر
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از آغاز عملیات اجرایی و بهره برداری از ۵۰ پروژه منابع طبیعی با اعتباری بالغ بر ۶۳ میلیارد و ۶۴۸ میلیون و ۸۶۰ هزار تومان در دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش برنا؛ احمدی با تبریک فرارسیدن  چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدای انقلاب اسلامی گفت: همزمان با دهه فجر ۵۰ طرح آبخیزداری، مرتعداری، بیابان زدایی و جنگل‌کاری با اعتباری بالغ بر ۶۳ میلیارد و ۶۴۸ میلیون و ۸۶۰ هزار تومان در جنوب کرمان اجرایی و به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به خدمات ارزنده نظام مقدس جمهوری اسلامی اظهار داشت: دولت‌ها از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون طی ادوار مختلف خدمات فراوانی به مردم ارائه داده اند  که پیشرفت و توسعه نظام جمهوری اسلامی را در برداشته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با اشاره به اینکه از مجموع ۵۰ طرح ۲۸ طرح به بهره برداری می رسد و عملیات اجرایی ۲۲ طرح نیز آغاز می شود بیان داشت: بیش از ۴۰۰۰ خانوار در هفت شهرستان جنوبی از مزایای این طرح ها بهره‌مند و زمینه اشتغال ۱۵۰۰ نفر نیز فراهم می‌شود.

احمدی توصیه ها  و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را کلید واژه طرح های مورد بهره برداری در این ایام  دانست و افزود: عمده پروژه هایی که در دهه فجر مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت در راستای تدبیر و عنایت ویژه مقام معظم رهبری به مجموعه منابع طبیعی کشور و تحت عنوان پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی می باشد.

او با بیان جزییات طرح هایی که در دهه فجر به بهره برداری می رسند گفت: این طرح ها شامل عملیات مکانیکی آبخیزداری نظیر بندهای سنگی ملاتی، خاکی و همچنین پروژه های بیومکانیکی شامل احداث هلالی آبگیر توأم با بذرکاری، نهال‌کاری همراه با آبیاری و مراقبت بوده که با هدف کنترل سیلاب های مخرب، موجب تغذیه سفره های آب‌ زیر زمینی، آبدهی چاه ها، قنوات و احیاء عرصه های منابع طبیعی نظیر جنگل ها و مراتع هستند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در پایان بر لزوم همکاری و تعامل بیش از پیش مردم و مسئولین هفت شهرستان جنوبی با مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری تاکید کرد  و گفت: امیدواریم با اجرای این پروژه‌ها بتوانیم، گام بلندی در راستای ارتقاء سطح منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه برداریم تا به اهداف سازمانی مورد نظر دست یابیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز