چین ۱۶ واکسن کرونا در دست تولید دارد

۱۳۹۹/۱۱/۱۳ - ۰۹:۰۹:۱۸
کد خبر: ۱۱۲۹۹۹۷
چین ۱۶ واکسن کرونا در دست تولید دارد
مقامات چین اعلام کردند، این کشور در حال انجام آزمایش های بالینی بر روی ۱۶ واکسن کرونا است که هفت مورد آنها وارد آزمایش‌های مرحله سوم شده اند.

به گزارش برنا؛ تلویزیون انگلیسی زبان چین، «وو یوان بین» مدیرکل علوم و فناوری توسعه اجتماعی وزارت علوم و فناوری چین روز دوشنبه طی کنفرانسی خبری در پکن گفت: از این تعداد، واکسن غیرفعال سینوفارم نیز بصورت مشروط مجوز ورود به بازار را از وزارت بهداشت چین گرفته است.

او در مورد ایمنی و اثرگذاری این واکسن هم اعلام کرد: بررسی نتایج آزمایش های بالینی فاز ۳ این واکسن نشان می دهد که اثربخشی آن ۷۹.۳۴ درصد است.

اظهارات این مقام چینی در حالی است که علاوه بر واکسن سینوفارم، واکسن های سینوواک و کواکسین چین نیز در تعدادی از کشورهای جهان مجوز استفاده اضطراری را اخذ کرده اند.

تولیدکنندگان واکسن معمولاً پنج مسیر فنی را در سراسر جهان اتخاذ می کنند که «واکسن غیرفعال» رایج ترین روش است. ویژگی های این نوع واکسن تولید ساده و سریع با ایمنی بالا است و معمولاً برای مقابله با بیماری های حاد استفاده می‌شود.

برنامه واکسیناسیون عمومی در چین از ابتدای سال جاری میلادی آغاز شده است و تا کنون صدها هزار نفر به عنوان بخشی از یک برنامه اضطراری با استفاده از دو واکسن سینوفارم و سینوواک واکسینه شده اند.

بر اساس آمارها از ۳۰ دی ماه سال جاری تاکنون بیش از ۵۰ میلیون دوز واکسن ویروس کرونا ساخت چین در جهان تجویز شده است. وزارت بازرگانی چین هم اعلام کرده است، تا ابتدای بهمن بیش از ۴۰ کشور درخواست خرید واکسن از این کشور داشته‌اند.

واکسن شرکت سینوفارم به عنوان اولین واکسن چینی، آخرین روز سال ۲۰۲۰ میلادی وارد بازار شد. پیش از آن علاوه بر چین، کشورهای دیگری مانند امارات متحده عربی، بحرین، مصر و اردن استفاده اضطراری از این واکسن را تصویب کرده بودند. اکنون رهبران و سران بیش از ۱۰ کشور واکسن کرونا تولید شرکت سینوفارم چین را تزریق کرده اند.

نظر شما