مشاور و مدیر حوزه معاونت گردشگری:

برگزاری سفرهای ۱۴۰۰ در قالب تور/ اجازه سفر به شهرهای نارنجی داده نمی‌شود/ خودروی افراد کرونا مثبت شناسایی می‌شود/اختصاص ۷ بند ویژه برای سفرهای نوروزی

۱۳۹۹/۱۱/۱۴ - ۰۴:۴۱:۰۱
کد خبر: ۱۱۳۰۳۴۵
برگزاری سفرهای ۱۴۰۰ در قالب تور/ اجازه سفر به شهرهای نارنجی داده نمی‌شود/ خودروی افراد کرونا مثبت شناسایی می‌شود/اختصاص ۷ بند ویژه برای سفرهای نوروزی
سید محمد خلدی نسب گفت: دبیرخانه‌ای در معاونت گردشگری تشکیل می شود و باید نمایندگان دستگاه‌های متعدد در آن حضور داشته و مداوم روند سفر گردشگران و مسافران به نقاط مختلف کشور بررسی شود. درضمن بر اساس یک برنامه منسجم اجاز سفر به شهرهای نارنجی داده نمی‌شود.

به گزارش برنا؛ طی یکسال اخیر به‌دلیل شیوع کرونا میزان سفر نه تنها در ایران بلکه در جهان با کاهش مواجه شده است. البته کرونا گردشگری متزلزل ایران را زمین‌گیر کرده و بسیاری از افراد شاغل در این زمینه متضرر شده‌اند. با توجه به مهار نسبی کرونا در کشور  و تعطیلات نوروز 1400 انتظار می‌رود تا بتوان سفرهای بی‌خطر را برنامه‌ریزی کرد.

سید محمد کاظم خلدی نسب، مشاور و مدیر حوزه معاونت گردشگری به خبرنگار برنا گفت: یکی از دغدغه‌های جدی برای توسعه گردشگری و جبران خسارت‌ها برنامه‌ریزی برای ایجاد یک سفر هوشمندانه و ایمن است که طبیعتا باید با مدیریت، برنامه‌ریزی، فرهنگسازی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا همراه باشد.

او افزود: در آستانه تعطیلات نوروزی هستیم و این مقوله نیازمند برنامه‌ریزی جدی است. برخی از مردم به مسافرت‌های نوروزی می‌روند و همین مقوله می‌طلبد تا با برنامه‌ریزی مناسب با سازمان‌های متعدد بتوان اقدامات مناسب را در دستور کار قرار داد.

مشاور و مدیر حوزه معاونت گردشگری تاکید کرد: بند یک، پنجاه و پنجمین اجلاس ستاد مقابله با کرونا به مدیریت و ساماندهی سفرها برای تعطیلات چند روزه به ویژه تعطیلات نوروز 1400 اختصاص داده شده است.

 او ادامه داد: بالغ بر 7 بند ویژه به سفرهای نوروزی اختصاص داده شده است. در ستاد مرکزی خدمات سفر 23 دستگاه عضو ستاد هستند که بر اساس مصوبه سال 1399 هیات وزیران برای خدمات سفر تشکیل شده است. یکی از مسئله های تدوین دستورالعمل در راستای ساماندهی تعطیلات 1400 است که با مشارکت و همفکری این دستورالعمل نهایی می‌شود. در این دستورالعمل کمیته‌های تخصصی منطبق با خدمات سفر تشکیل شده است. هر یک از دستگاه‌ها هم مسئولیت آن را بر عهده دارند تا علاوه‌بر نظارت بتوانند سیاست‌ها را اجرایی کنند.

به گفته او  یکی از نکات مهم برای تعطیلات 1400 برگزاری سفر در قالب برنامه‌ریزی تور های مسافرتی است که منظور تورهای مجوزدار از سازمان گردشگری است همچنین سامانه ثبت تور به دین منظور تشکیل شده است.

مشاور و مدیر حوزه معاونت گردشگری افزود: در شرکت‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی برنامه‌ریزی های انجام شده تا با رعایت پروتکل‌ها و نظارت‌های عالی مراکزی مطمئن برای سفر ها و خدمات‌رسانی ایجاد شود.

این مقام مسئول بیان کرد: ستاد مرکز اجرایی خدمات سفر با هماهنگی ستاد مقابله با کرونا ایمنی محدوده‌های ایمن را برای سفرها در نوروز 1400 اطلاع رسانی می‌کنند.

خلدی نسب گفت: دبیرخانه در معاونت گردشگری تشکیل می شود و باید نمایندگان دستگاه‌های متعدد در آن حضور داشته و مداوم روند سفر گردشگران و مسافران به نقاط مختلف کشور بررسی شود. درضمن بر اساس یک برنامه منسجم اجاز سفر به شهرهای نارنجی داده نمی‌شود.

مشاور و مدیر حوزه معاونت گردشگری ادامه داد: تمامی مسافرت‌ها برای افراد با تست مثبت یا در زمان قرنطینه ممنوع است و برای افراد خاطی جریمه لحاظ می‌شود.

 خلدی نسب تصریح کرد: نیروی انتظامی با همکاری وزارت بهداشت و ارتباطات سامانه‌ای راه اندازی می‌کند تا خودروهایی متعلق به افراد کرونا مثبت شناسایی شود.

او درباره سفرهای بین شهری ادامه داد: در ایام نوروز برای سفرهای بین شهری افراد باید از قبل محل مورد نظر را مشخص کنند. این اقدام یکی از برنامه‌های جدی است و با توجه به اینکه تعطیلات 22 بهمن را در پیش داریم رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید مورد توجه قرار گیرد.

خلدی‌نسب تاکید کرد: هدف این است تا شهرهای زرد و آبی به نارنجی و قرمز تبدیل نشود. اگر این اقدامات مناسب انجام شود می‌توان با برنامه‌ریزی و سفر ایمن را برای مردم پیش‌بینی کرد.

او افزود: معاونت گردشگری موظف به برنامه‌ریزی در شورای  مدیران گردشگری است تا بتوان مصوبات ستاد ملی را در هتل‌ها رعایت کرد.

این مقام مسئول درباره مسافرت‌ها به خارج از کشور  و پذیرش مسافر از خارج در تعطیلات نوروز  گفت: در این زمینه باید با هماهنگی وزارت امور خارجه برنامه‌ریزی های انجام شود تا بتوان دوباره این سفر ها را از سر گرفت و صنعت آسیب دیده گردشگری در دوران کرونا را احیا کرد.

//انتهای پیام:5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز