ضرورت ارائه مشاوره روان شناسی به دانشجویان مبتلا به کرونا

۱۳۹۹/۱۱/۱۴ - ۰۷:۳۸:۰۱
کد خبر: ۱۱۳۰۵۶۵
ضرورت ارائه مشاوره روان شناسی به  دانشجویان مبتلا به کرونا
سرپرست دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان با اشاره به رابطه دوسویه کرونا و اختلالات روان شناختی گفت: ارائه مشاوره روان شناسی به دانشجویانی که خود و خانواده آنان به کرونا مبتلا شده اند؛ ضروری است.

به گزارش برنا؛ مجید صفاری نیا، سرپرست دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان در شصت و هفتمین نشست معاونان دانشجویی دانشگاه‌های کشور که به صورت آنلاین برگزار شد گفت: کسانی که به کرونا مبتلا می شوند تا چندین ماه پس از آن دچار پیامدهای روانی کرونا هستند و باید خدمات روان شناسی دریافت کنند که در دانشگاهها این وظیفه برعهده مراکز مشاوره است.

او با اشاره به اینکه برخی از دانشجویان بر اثر کرونا اعضای خانواده خودرا از دست داده اند گفت: مراکز مشاوره باید سبک های مقابله به سوگ و فقدان را به این دانشجویان آموزش دهند.

صفاری نیا با اشاره به اینکه در ایام کرونا باید رابطه استادان ، دانشجویان و کارکنان با یکدیگر در شرایط همدلانه باشد گفت: از طریق انتشار ویژه نامه مهر استاد سعی می کنیم رابطه خوب استادان و دانشجویان را ترویج کنیم.

او واکنش به محیط اطراف و اثرگذاری در آن، ارائه خدمات جامع سلامت روان به دانشجویان و ارتقای سطح سلامت روانشناختی دانشجویان را سه هدف مراکز مشاوره دانشگاهها بر شمرد و تاکید کرد: مراکز باید در راستای اجرای برنامه های خود  و ارتقای سطح سلامت روان دانشجویان بدنیال جذب حمایت مالی نهادهای استانی و کشوری باشند.

سرپرست دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان افزود: علاوه بر اینکه حفظ نشاط دانشجویان در ذات خود ارتقای سرمایه انسانی جامعه است، جلوگیری از آسیب های روانی و اجتماعی در این قشر نیز به نفع کل جامعه است لذا نهادهایی مانند  استانداری ها، ادارات بهزیستی، وزرا رفاه ، وزارت ورزش و ... باید بخشی از بودجه های پیشگیری خود را  به دانشگاهها  اختصاص دهند.

صفاری نیا با اظهار امیدواری به تصویب سند ملی سلامت روانی و اجتماعی دانشجویان گفت: محور فعالیت مراکز مشاوره در سال آتی براساس این سند خواهد بود.

نظر شما