سید محمود میرلوحی:

ما دارایی‌های شهرداری را پس گرفتیم

۱۳۹۹/۱۱/۱۴ - ۱۴:۱۱:۵۴
کد خبر: ۱۱۳۰۹۲۵
ما دارایی‌های شهرداری را پس گرفتیم
رییس کمیته اقتصادی و تنظیم مقررات شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ما دارایی‌های شهرداری را پس گرفتیم و حدود 100 هزار میلیارد در این سال‌ها به دارایی‌های اضافه شده است گفت: این در شرایطی است که در دوره گذشته شهرداری قرارداد 20 هزار میلیارد تومانی بسته است اما یک صفحه درباره آن به صحن شورا نیامده است.

به گزارش برنا؛ محمود میرلوحی، رئیس کمیته اقتصادی و تنظیم مقررات شورای اسلامی شهر تهران  در جریان بررسی لایحه مجوز به شهرداری تهران جهت واگذاری و فروش 10 فقره از املاک شهرداری گفت: بسیاری این روزها عنوان می‌کنند که چه شد شورای شهر مگر نمی‌گفت شهر فروشی نمی‌کنیم و دارایی‌های شهرداری را نمی‌فروشیم و مثل گذشته عمل نمی‌کنیم. در پاسخ به این افراد باید گفت این کاری که در حال انجام است در مدیریت شهری تهران سابقه نداشته است.

او ادامه داد: در دوره گذشته شهرداری قرارداد 20 هزار میلیارد تومانی بسته است اما یک صفحه درباره آن به صحن شورا نیامده است. همان مواردی که در بحث رسا تجارت مطرح شده است. اما اینجا قرار براین شد که شفاف عمل کنیم و این باعث افتخار است که بلاخره امروز شهرداری تهران در این باره لایحه خود را به شورا ارائه کرده و اعضای شورا درباره آن بحث می‌کنند.

میرلوحی گفت:  نکته‌ای که باید توجه کرد طرف‌های دو ملک از سه ملکی که بررسی می‌کنیم تامین اجتماعی است.در این گونه موارد هم باز سابقه نداشته است.دوستان مستحضر باشند حتی بین دستگاه‌های دولتی طبق ماده 55 قانون باید بیاند و از شورای شهر مجوز بگیرند و دلیلی ندارد بدون اطلاع شورا انجام شود.

رئیس کمیته اقتصادی و تنظیم مقررات شورای اسلامی شهر تهران  با اینکه ما در شرایط تحریم و کرونا در قبال همه موانع بر سر اجرای طرح تفصیلی ایستادیم، به‌طوری که حتی درباره باغات به ما نقد می‌کنند که خیلی سختگیرانه عمل می‌کنید ادامه داد: خوشحالیم که مدیریت شهری  28 باغ را خریداری کرد. و همچنین خوشالیم که اجازه ندادیم بدهی‌های شهرداری تهران  اضافه شود.این کار بزرگی است که شورا بتواند شهر فروشی و باغ فروشی نکند، به بدهی اضافه نکند، اتوبوس بیاورد و پروژه مترو را تعطیل نکند.

او خاطر نشان ساخت: امروز همان‌هایی که نسبت به قراردادهای 20 هزار میلیارد تومان  و 2 هزار میلیارد تومان سکوت کرده اند اسم این را شهر فروشی می‌گذارند.من به یکی از آقایانی که مدعی عملکرد نامناسب ما بودند پیشنهاد دادم که بیایید  تا  بگویم در دوره مدیریت گذشته چه بر سر تهران آمده که حاضر نشدند.

سید محمود میرلوحی در ادامه افزود: ما دارایی‌های شهرداری را پس گرفتیم، حدود 100 هزار میلیارد در این سال‌ها به دارایی‌های اضافه شده است. اما این شورا در این شرایط احساس می‌کند برای اینکه بدهی‌ها اضافه نشود و املاک حفظ شود، ناچاریم برای مهار بدهی ها، توسعه مترو و پرداخت بدهی‌های تامین اجتماعی که مربوط به دوره گذشته است، این تهاتر را انجام دهیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز