رییس جمعیت هلال احمر:

بانوان نقش پررنگی در هلال احمر دارند

۱۳۹۹/۱۱/۱۵ - ۱۵:۲۸:۴۰
کد خبر: ۱۱۳۱۵۷۴
بانوان نقش پررنگی در هلال احمر دارند
آیین پاسداشت مقام زن با حضور کریم همتی، رئیس جمعیت هلال احمر برگزار شد.

به گزارش برنا؛ کریم همتی، رئیس جمعیت هلال احمر در آیین پاسداشت مقام زن گفت: هلال احمر از جمله مجموعه هایی است که وجه اجتماعی آن پر رنگ تربوده و به همین علت همواره در کنار مردم است. هلال احمر وظایفش به گونه ای است که بعضا احساس می کنند که یک شغل مردانه است در صورتی که حضوربانوان در آن پررنگ است.

او افزود: از زمان زلزله بم تا به امروز این حضورزنان پر رنگ تر نیز شده است. 

همتی خاطرنشان کرد: امروز در حوزه های مدیریتی نزدیک به 25 درصد مدیران میانی را زنان تشکیل می دهند و تلاش ما در هلال احمر نیز همواره این نیز بوده است که حضور زنان را در هلال احمر بیشتر کنیم. با حرف زدن هیچ چیز درست نمی شود. ما در استان ها و در معاونت ها از بانوان می توانیم استفاده کنیم و از همان ابتدا نیز این زمینه را ایفا کرده ام.

او افزود: هلال احمر 8500 نیروی رسمی دارد و 2 میلیون نفر داوطلب نیز در کنار جمعیت هستند. این عدد همواره به چشم می آید و همواره در ماموریت ها حضور دارند. حدود 600 هزار نفر از این نیروها به صورت کامل فعال هستند و در تمامی ماموریت ها حضور دارند. در چند سال گذشته امکان جذب این افراد کم تر بود. اما در روزهای آینده 800 نفر و تا پایان دولت نیز 1000 نفر جذب هلال احمر خواهند شد. در این میان بانوان نیز جذب خواهند شد.

همتی تصریح کرد: بخش داخلی و بخش برون مرزی هلال احمر در نزدیک 14 کشور فعال هستند. ما سه مرکز درمانی در آمریکای لاتین داریم و سایر مراکز نیز در کشورهای عربی و آفریقایی است و در مسایل برون مرزی نیز فعال هستیم. ما به تازگی از مرکز هلال احمر در غنا بازدید کردیم که روزانه 1000 بیمار به آن مراجعه می کرد و عملا ایران در این کشور بواسطه این مرکز درمانی شناخته شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: ما در عرصه تولید دارو و تجهیزان پزشکی نیز به صورت کامل فعال هستیم و به خوبی در این عرصه سرمایه گذاری کرده ایم. ما در راستای امدادهوایی نیز فعال شده ایم. 76 خلبان و 24 هلیکوپتر فعال داریم و در تمامی بحران ها از این نیروها استفاده می شود و امروز مجموعه نوید در این عرصه نیز کاملا فعال است.

او افزود: آموزش های همگانی نیز برنامه جدی است که در این عرصه تلاش های زیادی شده است و در مدارس و پادگان ها آموزش های خود را آغاز کرده ایم. در کنار این موارد خانه های هلال و مراکز بهداشت نیز راه اندازی کرده ایم که 38 هزار فقره است و تعداد 4000 از این مراکز دورافتاده و روستایی تا پایان دولت به بهره برداری می رسد. تیم های ارزیاب نیز از همین مراکز در سوانح اعزام می شوند. ما در این دولت به خوبی این مراکز را فعال خواهیم کرد. ما هر پنج سال یک بار یک بحران جدی در کشور داریم و ضرورت دارد همواره در این عرصه فعال شویم.

همتی ادامه داد: برخی رسانه های تصویری ما را خوب نشان نمی دهند اما ما تلاش می کنیم خدمات خوبی به مردم کنیم و امروز در طرح شهید سلیمانی نیز برای مقابله با کرونا فعال شده ایم. بسیاری از داوطلبین و نیروهای ما امروز بدون دریافتی در خدمات رسانی به مردم فعال هستند. امروز 50 درصد این نیروها زنان هستند و این یک حضور بسیار مفید و خوب است.

رئیس جمعیت هلال احمر بیان کرد: به نظر می رسد یک تشکل وجود ندارد که بانوان را در مدیریت به کار گیرد و همواره در لیست های انتخاباتی آن ها را در رده های انتهایی مشاهده می کنیم. امید است این رویه بهبود یاید. همه ما باید تلاش کنیم تا زنان به سطوح بالای مدیریتی راه یابند.

//انتهای پیام:5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز