برگزیده اخبار اجتماعی هفته؛

استخدام ۸۰ هزار نفر در آموزش و پرورش/ واکسن کرونا در راه است/ ادامه محدودیت های شبانه تا پایان سال/ عیدی کارمندان تا پایان بهمن واریز می‌شود

۱۳۹۹/۱۱/۱۵ - ۲۳:۱۶:۱۰
کد خبر: ۱۱۳۱۶۲۷
استخدام ۸۰ هزار نفر در آموزش و پرورش/ واکسن کرونا در راه است/ ادامه محدودیت های شبانه تا پایان سال/ عیدی کارمندان تا پایان بهمن واریز می‌شود
هفته گذشته باز هم اخبار کرونایی کشور همچنان پر فراز و نشیب بود به اختصار به مرور برخی از این اخبار خواهیم پرداخت.

به گزارش برنا؛ اهم اخبار اجتماعی هفته گذشته به شرح ذیل است:

آمارهای کرونایی

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت روز گذشته طبق آخرین یافته های آماری اعلام کرد: شمار بیماران کووید19 در کشور به یک میلیون 438هزار و286 نفر و مجموع جان باختگان این ویروس کشنده به 58 هزار و189 نفر رسید. او همچنین تعداد بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده از بیمارستان های کشور را یک میلیون و 229هزار و 391 نفر اعلام کرد.

رونمایی هفته: قطار ملی

سید مناف هاشمی، معاون حمل‌ونقل‌وترافیک شهرداری تهران گفت: هفته آینده مراسم رونمایی از نخستین "قطار ملی مترو" در قالب رام 3 واگن با حضور شهردار تهران و برخی مقامات کشوری صورت خواهد پذیرفت.

خبر خوب هفته: استخدام معلمان

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش گفت: 30 هزار ردیف استخدامی اخذ شده که بر اساس سابقه این افراد در سراسر کشور توزیع می شوند و بلافاصله دوره های آموزشی برای این افراد برگزار می شود.

تازه وارد هفته: واکسن کرونا

محمدحسن ذیبخش، سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: با هماهنگی‌های وزارت بهداشت، ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت راه و شهرسازی مقرر شد اولین پارت از واکسن روسی کرونا روز پنج شنبه 16 بهمن توسط شرکت هواپیمایی ماهان از روسیه بارگیری و وارد کشور شود.

محدودیت هفته: محدودیت شبانه

سردار رحیمی، رئیس پلیس تهران بزرگ در خصوص ترافیک سنگین تهران گفت: روزهای پایانی سال، کرونا و آلودگی هوا سبب شده است تا همگان از خودروی شخصی استفاده کنند و این امر سبب شده است تا ترافیک شدید شود و تلاش ما این است تا ترافیک را روان کنیم. محدودیت تردد از ساعت 21 تا سه بامداد است و تا پایان سال این محدودیت تداوم دارد.

احتمال هفته: رایگانی اینترنت معلولان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به درخواست یک کارآفرین، از پیگیری برای رایگان شدن اینترنت برای معلولین خبر داد.


تلفات هفته: باز هم پرندگان میانکاله

در سه روز اخیر 42 لاشه پرنده مهاجر آبزی در تالاب میانکاله مشاهده شده و گویا این قصه غم انگیز به این زودی ها دست از سر این تالاب برنخواهد داشت.

تالاب میانکاله یکی از محبوب‌ترین مقاصد در بین پرندگان مهاجر در این فصل است. این تالاب بین‌المللی که بخشی از برنامه‌های پیشگام حفاظتی یونسکو نیز محسوب می‌شود به بهشت پرنده نگری ایران هم معروف است.

اما سال گذشته  هزاران پرنده مهاجر در تالاب بین‌المللی میانکاله تلف شدند، دامپزشکی علت آن را بوتولیسم نوعی مسمومیت غذایی، اعلام کرد.

تخفیف هفته: کاهش محدودیت های شبانه

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه براساس رده بندی که از قبل انجام داده بودیم محدودیت‌های اعمالی در شهرهای زرد و نارنجی پابرجا ماند، درباره تغییر ساعت ممنوعیت تردد شبانه در همه شهرها گفت: تردد از ساعت 21 تا 3 بامداد در همه شهرهای کشور ممنوع است. در شهرهای آبی حداکثر تعداد حاضران در جلسه 50 نفر و در شهرهای زرد 30 نفر است. 

مصوبه هفته: تعمیم محدودیت های مناطق نارنجی به زرد

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا درباره محدودیت های کرونایی گفت: به دلیل محافظت از دستاوردهای بزرگی که در کنترل بیماری کرونا به دست آمده است، محدودیت های تردد که در کنترل بیماری موثر بوده از مناطق نارنجی به زرد تعمیم داده شد.

تشویق هفته: کمک هزینه دانشجویان

رئیس سازمان بهزیستی کشور در اولین جلسه شورای دبیرخانه کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت از پرداخت کمک هزینه تشویقی برای 2 هزار و 900 دانشجو تحت پوشش شاغل در دانشگاه‌ دولتی خبر داد و گفت: پس از پایان مهلت دو هفته‌ای برای تکمیل پرونده دانشجویی در سامانه دانشجویان سازمان بهزیستی کشور این پرداخت صورت خواهد پذیرفت.

وعده هفته: عیدی کارمندان

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از افزایش 30 درصدی حقوق معلمان خرید خدماتی خبر داد و در عین حال گفت: همچنین عیدی فرهنگیان در بهمن به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

وام هفته: وام دانشجویی

الیاس منیری، معاون امور دانشجویان صندوق رفاه وزارت علوم از عدم نیاز به گواهی کسر از حقوق برای اخذ وام دانشجویی در سال تحصیلی 1399-1400 خبر داد.

توزیع هفته: کارنامه دانش آموزان

محمدحسین کفراشی، مدیر کل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش‌وپرورش در روز یک شنبه توزیع کارنامه دانش آموزان از امروز آغاز شده است و دانش آموزان ابتدایی  دوره اول و دوم متوسطه به ترتیب کارنامه‌های خود را دریافت کردند.

افزایش هفته: عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک

افزایش 25 درصدی عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک در پایتخت با رأی اکثر اعضای شورای شهر تهران به تصویب رسید.

پرداختی هفته: وام کرونایی

محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:با شناسایی دقیق جامعه هدف 23 هزار میلیارد تومان منابع یک میلیون تومانی به صورت وام قرض الحسنه میان کسانی که متقاضی بودند توزیع شد.  40هزار میلیارد تومان منابع وام 12 درصد به تمام واحدهایی که در دوران کرونا آسیب دیده بودند اختصاص پیدا کرد.

جنجال هفته: آزمون‌های مجازی

خاکی صدیق، معاون آموزشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در پاسخ به سؤالی درباره اینکه اگر در زمان برگزاری امتحانات دانشگاه مشکلی مانند قطع برق رخ دهد گفت: اگر چنین مشکلی رخ دهد امتحانات مجدد از دانشجویان گرفته می‌شود تا مشکلی برای گذراندن درس رخ ندهد.امتحانات پایان ترم تنها 25 درصد از نمره نهایی دانشجو است ومابقی نمره، مربوط به ارزیابی استاد از دانشجو در طول ترم است.


شوک هفته: کتک زدن معتادین در کمپ ترک اعتیاد

هفته گذشته فیلمی از کتک زدن چند معتاد در درون حوض آب یخ و رفتار به دور از انسانیت در  یکی از مراکز خصوصی نگهداری و ترک اعتیاد معتادان حواشی و جناجال بسیاری در رسانه ها به پا شد.

اداره کل بهزیستی فارس در این راستا  ضمن اعلام انزجار از این اعمال نادرست که بر خلاف دستورالعمل های اداره و مدیریت مراکز اقامتی صورت گرفته است  دستور تشکیل جلسه فوق العاده و رؤیت فیلم مذکور صادر کرد که منجر به تخلیه ،پلمپ و بازداشت متهمان با دستور مقام قضایی شد همچنین انتقال فوری بیماران مرکز متخلف به سایر مراکز اقامتی میان مدت انجام شد.

دستگیری هفته: ساشا سبحانی

هفته گذشته رسانه های اسپانیایی از دستگیری ساشا سبحانی از چهره‌های فعال در اینستاگرام به جرم قاچاق انسان و پولشویی توسط اینترپل خبر داد. به گفته این روزنامه، احتمال استرداد ساشا سبحانی به ایران وجود دارد.

او همچنین در گرداندن سایت‌های شرط‌بندی هم فعالیت داشت. این رسانه اسپانیایی از قول ساشا سبحانی نوشته که از مقامات قضایی اسپانیا خواسته تا او را به ایران تحویل ندهند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز