اعتیاد اینترنتی کودکان خطری جدیست

۱۳۹۹/۱۱/۱۶ - ۱۲:۳۰:۵۸
کد خبر: ۱۱۳۱۹۰۲
اعتیاد اینترنتی کودکان خطری جدیست
اعمال راهکارهایی در راستای نظارت، کنترل و درمان اعتیاد اینترنتی کودکان توسط والدین امری لازم و ضروری است.

به گزارش برنا؛ اعمال راهکارهایی در راستای نظارت، کنترل و درمان اعتیاد اینترنتی کودکان توسط والدین امری لازم و ضروری است، بنابراین:

  • تعاملات اجتماعی و خانوادگی کودکان خود  را در محیط پیرامون افزایش دهید .
  • برای استفاده کودک از اینترنت هدف تعیین کرده و در چارچوب آن امکان استفاده از اینترنت را فراهم کنید .
  • فعالیت‌های فیزیکی و سرگرمی‌های مناسب را برای کودک خود فراهم کنید .
  • برای کودکان زمان مشخصی را برای استفاده از اینترنت و فضای مجازی تعیین کنید و بر روی فعالیت آن‌ها نظارت کافی را داشته باشیم .
  • برای پیوستن به حامیان کودکان در فضای مجازی به لینک زیر مراجعه کنید:
  • https://b2n.ir/566452

این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا، کودکان بیشتر اوقات خود را در خانه می‌گذرانند. آموزش مجازی و محروم‌شدن آن‌ها از برخی فعالیت‌های خارج از منزل باعث افزایش زمان استفاده از اینترنت و حضور در فضای مجازی شده است.

 بنابراین: برای زمان استفاده فرزندان خود از بستر اینترنت قوانین و مقرراتی تعیین کنید و به آن پایبند باشید. اگر زمان استفاده از اینترنت توسط والدین کنترل نشود ممکن است فرزندان دچار آسیب‌هایی مانند  اعتیاد اینترنتی، افت تحصیلی، خطرات جسمی و روحی  شوند.

وظیفه شما در مقام والدین این است که آسیب‌های فضای مجازی برای کودکان را بشناسید. با شناخت این آسیب‌ها کار ساده‌تری برای مقابله با پیامدهای ناخوشایندشان خواهید داشت. پس‌ازآن، باید فضایی گرم و ایمن در خانواده به وجود بیاورید. کودکتان باید به شما اعتماد داشته باشد و بدون واهمه، تجربه‌های ناخوشایندش را با شما در میان بگذارد. اگر هرچه سریع‌تر به وجود مشکلات پی ببرید، امکان آنکه از بروز اتفاق‌های ناخوشایند پیشگیری کنید بیشتر خواهد شد.

 

اعتیاد به اینترنت و فضای مجازی از مشکلات رایج در زندگی‌های امروزی است. شاید این مشکل را در خودتان نیز شناسایی کرده یا در اطرافیانتان دیده باشید. اگر شما هم احساس خطر کرده‌اید و فکر می‌کنید که استفاده بیش‌ازاندازه از اینترنت در زندگی فرزندتان خللی ایجاد کرده است موارد زیر را در نظر بگیرید.

  1. تعیین زمان مشخص برای استفاده کودکان در فضای مجازی
  2. تعیین پاداش و تنبیه برای استفاده صحیح و ناصحیح
  3. جایگزین کردن فعالیت فیزیکی و سرگرمی خارج از فضای مجازی
  4. نظارت اعضای خانواده در هنگام استفاده کودکان از اینترنت
  5. هدفمند کردن استفاده از اینترنت برای کودکان
  6. افزایش تعاملات خانوادگی و اجتماعی کودک

برای پیوستن به حامیان کودکان در فضای مجازی به لینک زیر مراجعه کنید:

  1. https://b2n.ir/566452

همان‌گونه که در فضای حقیقی خانواده‌ها تلاش دارند تا همبازی و دوستان فرزند خود را بشناسند در فضای مجازی نیز این امر ضروری است. ازآنجایی‌که به خاطر ویروس کرونا و آموزش‌های آنلاین، حضور دانش آموزان در فضای مجازی بیشتر شده لذا والدین باید مدیریت و نظارت صحیح بر فعالیت‌های آنلاین فرزندان خود داشته تا از آسیب‌های فضای مجازی جلوگیری نمایند. این عمل از وارد شدن هزینه‌های سنگین برای خانواده‌ها، جامعه و بخصوص سیستم آموزشی جلوگیری خواهد کرد.

 

نظر شما