رئیس جمعیت هلال احمر مطرح کرد:

بهره برداری از ۵ هزار خانه هلال تا پایان دولت/ ابتلا به ویروس آنفلوانزا امسال به صفر رسید/ خرید ۵۰ دستگاه خودروی امدادی خارجی تا پایان سال

۱۳۹۹/۱۱/۱۸ - ۱۲:۲۲:۵۵
کد خبر: ۱۱۳۲۷۹۹
بهره برداری از ۵ هزار خانه هلال تا پایان دولت/ ابتلا به ویروس آنفلوانزا امسال به صفر رسید/ خرید ۵۰ دستگاه خودروی امدادی خارجی تا پایان سال
همتی گفت:امسال به دلیل استفاده از ماسک و همراهی مردم بیماری آنفلوانزا مطرح نبود و هیچ موردی گزارش نشده است.

به گزارش برنا؛ کریم همتی، رئیس جمعیت هلال احمر در گفتگوی تلویزیونی درباره آخرین وضعیت انبار‌های هلال احمر گفت: با توجه به هماهنگی‌هایی که از قبل انجام شده بود، امروزه انبار‌های هلال احمر وضعیت بهتری نسبت به اوایل سال دارند، انبار‌ها به لحاظ آمادگی و لجستیک ۵۰ درصد آمادگی دارند.

او با اشاره به اینکه گریزی از بحران نخواهد بود، گفت: شاید تنها کشوری باشیم که هر ۵ سال یک بحران جدی داریم بنابراین باید تامین اعتبارات لازم انجام شود تا بتوانیم آمادگی خوبی در برابر وقوع حادثه و بحران‌ها داشته باشیم.

همتی عنوان کرد: اوضاع مالی کشور خوب نیست، اما آمادگی در برابر حوادث یک امر مهم است و قرار است بودجه اقلام ۱۶ گانه امدادی به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان به زودی از سوی سازمان برنامه و بودجه به هلال احمر داده شود.

همتی درباره ویروس آنفلوانزا عنوان کرد: هر سال ما با ویروس آنفلوانزا روبه رو بودیم که خوشبختانه امسال به دلیل استفاده از ماسک و همراهی مردم این بیماری مطرح نبود و هیچ موردی گزارش نشده است.

رئیس جمعیت هلال احمر درباره خانه‌های هلال بیان کرد: خانه‌های هلال با وجود اینکه داوطلب محور هستند، اما اعتبارات خاص برای تجهیزات اولیه می‌خواهند و تا به امروز اعتبار مجزایی در خصوص خانه‌های هلال به هلال احمر داده نشده است.

او افزود: تاکنون نزدیک به ۴ هزار خانه هلال آماده و بهره برداری شده اند و تا پایان دولت ۵ هزار خانه هلال بهره برداری خواهند شد.

رئیس جمعیت هلال احمر درباره وضعیت هلال احمر در ۱۱ ماه گذشته، گفت: نسبت به سال‌های گذشته که هلال احمر حاشیه‌های آزار دهنده‌ای داشت امروز اصلا وجود ندارد، ما توانستیم در یک شرایط خوب درخواست هایمان را به دولت ارائه دهیم و خوشبختانه همه دستگاه‌ها از ما حمایت می‌کنند.

همتی تشریح کرد: در این مدت لجستیک آسیب دیده هلال احمر وارد چرخه عملیاتی شد و مجوز ۹۰۰ خودروی امدادی خارجی آمبولانس و ... را از دولت اخذ کردیم و تا پایان سال ۵۰ عدد از این دستگاه‌ها را خریداری می‌کنیم، البته در واردات خودرو‌های خارجی نیز مشکلاتی وجود دارد.

او افزود: ۸ فروند بالگرد زمین گیر شده بود که سه بالگرد از آن‌ها وارد چرخه عملیاتی شدند، که یکی از آن‌ها را به سمنان، دیگر را به لرستان فرستادیم.

او درباره جذب امدادگران گفت: حدود ۵ سال بود که استخدام امدادگر اتفاق نیفتاده بود، ۸۰۰ نفر از این امدادگران تبدیل وضع شدند و دنبال آن هستیم که هزار نفر از آن‌ها را نیز تا پایان سال از طریق سازمان امور اداری و استخدامی مجوز‌های استخدامی آن‌ها را بگیریم.

رئیس جمعیت هلال احمر درباره اقدامات هلال احمر در زمینه ویروس کرونا تصریح کرد: برای کنترل ویروس کرونا طرح شهید سلیمانی با همکاری بسیج و سایر نهاد‌ها مطرح شد، به صورت روزمره این طرح با قوت ادامه دارد و طرحی خوبی بود که با همکاری مردم توانستیم تعداد فوتی‌ها را به زیر ۱۰۰ برسانیم.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه پیشرفت‌ها در جمعیت هلال احمر غیرقابل چشم پوشی است، بیان کرد: قبل از انقلاب دو فروند بالگرد داشتیم، اما امروز این تعداد افزایش داشته است و در بحث امداد نیز قبل از انقلاب اصلا پایگاه امدادی وجود نداشته، اما امروزه تعداد پایگاه‌ها به ۵۶۱ رسیده است.

او تشریح کرد: امروزه ۴۶۵ نفر در تیم واکنش سریع داریم که در هر استان ۱۵ نفر هستند و همه آموزش‌های لازم را دیده اند که این امکانات قبل از انقلاب نبوده است.

نظر شما