برای مهارت‌آموزی دانش آموزان برنامه‌ریزی می‌کنیم/ کارآفرینی جز اهداف آموزش‌وپرورش است

۱۳۹۹/۱۱/۱۹ - ۰۸:۴۱:۴۷
کد خبر: ۱۱۳۳۲۰۸
برای مهارت‌آموزی  دانش آموزان برنامه‌ریزی می‌کنیم/ کارآفرینی جز اهداف آموزش‌وپرورش است
وزیر آموزش‌وپرورش در هجدهمین برنامه گفتگوی هفته با تأکید براینکه همکاری و هماهنگی در جهت همگرایی از مأموریت حاصل می‌شود، اظهار کرد: برای توسعه مهارت مأموریت داریم و باید کاری کنیم هر دانش‌آموز فارغ‌التحصیل یک مهارت فراگرفته باشد.

به گزارش برنا؛ محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در هجدهمین نشست از سلسله نشست‌های گفت و گوی هفته که باهدف ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه بین وزارت آموزش‌وپرورش و دستگاه‌های مختلف کشور و با موضوع گفت و گو بر محور تحول با حضور محمد شریعتمداری وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، اعضای شورای معاونان، مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌ها و روسای 760 منطقه آموزش‌وپرورش کشور به‌صورت ویدئوکنفرانس و از طریق شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) برگزار شد، اظهار کرد: یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های مدیریتی در بیشتر کشورها و به‌طور خاص در ایران درجه همگرایی و ترکیب‌شوندگی بین اجزای تفکیک‌شده است.

او افزود: امور کشور به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌شود و درون بخش‌ها و دستگاه‌ها به واحدها و واحدها به ادارات تقسیم‌بندی می‌شوند. این هرم در قاعده بسیار متکثر است و این اجزا برای جمع شدن و ارائه کار مشترک جزء پیچیدگی‌های بسیار مهم محسوب می‌شود.

حاجی میرزایی بابیان اینکه این جلسات «گفتگوی هفته» در این راستا پیگیری می‌شود، افزود: این نقش در کشور بر عهده برنامه است و برنامه باید این اجزا را به‌خوبی باهم ترکیب کند. لازم است امور خود را باهم هماهنگ کنیم چراکه این همکاری و هماهنگی در جهت همگرایی از مأموریت حاصل می‌شود.

وزیر آموزش‌وپرورش اظهار کرد: در موضوعات مختلفی مانند توسعه فرهنگ کار، اشتغال، کارآفرینی و تلاش با وزارت کار در ارتباط هستیم و در موضوع تعاون و توسعه در کشور مأموریت‌های مشترک داریم؛ در حوزه مهارت‌آموزی باهم در ارتباطی داریم و باید فهم مشترکی از این مأموریت‌ها ایجاد کنیم.

او کارآفرینی را جز اهداف آموزش‌وپرورش دانست و اظهار کرد: برای توسعه مهارت مأموریت داریم و باید کاری کنیم هر دانش‌آموز فارغ التحصیل یک مهارت فراگرفته باشد.

حاجی میرزایی با تأکید براینکه برای کودکان بازمانده از تحصیل در مناطق محروم نیازمند مشارکت وزارت کار هستیم، ادامه داد: نیازمند یک بازنگری جدی در سطح مأموریت‌ها و تلفیق هوشمندانه آنها هستیم.

نظر شما