رئیس پلیس راهور تهران:

افزایش ۳۵ درصدی تردد در تهران/ مجبور هستیم از خطوط ویژه استفاده کنیم/تاریکی معابر منجر به افزایش تصادفات شد

۱۳۹۹/۱۱/۲۰ - ۱۱:۱۷:۵۰
کد خبر: ۱۱۳۳۹۶۹
افزایش ۳۵ درصدی تردد در تهران/ مجبور هستیم از خطوط ویژه استفاده کنیم/تاریکی معابر منجر به افزایش تصادفات شد
سردار محمدحسین حمیدی گفت: طی روزهای اخیر 35 درصد افزایش تردد نسبت به روزهای قبل از کرونا در تهران ثبت شده است.

به گزارش برنا؛ سردار محمدحسین حمیدی، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در جمع خبرنگاران در خصوص ترافیک این روزهای تهران گفت: زمانی که محدودیت طرح ترافیک در ساعت 16 به اتمام می رسد، به این معنا است که همه خودروها می توانند به خیابان بیایند و از طرف دیگر زمانی که محدودیت تردد  ساعت 21 وضع می شود، یک تراکمی در این ساعات ایجاد می کند که همه شهروندان موظف می شوند تا در این پنج ساعت به فعالیت بپردازند.

او افزود: طی روزهای اخیر 35 درصد افزایش تردد نسبت به روزهای قبل از کرونا داشته ایم. در سال های قبل هم به خاطر داریم که به مدت 6 ماه تهران کاملا قفل شده بود. آن زمان نه کرونا بود و نه محدودیت ساعت 21 وجود داشت که عوامل تشدید کننده ترافیک هستند. این نشان می دهد که وضعیت ما بهتر شده است.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: شهروندان باید ساعت سفر خود را تنظیم کنند. ما مجبور می شویم که از خطوط بی آر تی برای تردد وسیله های شخصی نیز استفاده کنیم. حد فاصل میدان انقلاب تا میدان آزادی اوج ترافیک تهران در ساعت های بعدازظهری است و حجم بسیار زیادی از خودروها از این مسیر برای خروج از تهران استفاده می کنند و مجبور هستیم خطوط بی آر تی را در این مسیر در اختیار خودروهای شخصی قرار دهیم.

سردار حمیدی ادامه داد: قبول داریم که این اتفاق مشکلاتی برای حمل و نقل عمومی ایجاد می کند اما چاره ای نداریم زیرا معابر ما نمی تواند این حجم از ترافیک را پوشش دهد. این اقدام مقطعی است و پس از چند دقیقه به وضعیت عادی بر می گردد. 

رئیس پلیس راهور فاتب تصریح کرد: برخی از جریمه ها امکان بخشودگی دارد اما تا این لحظه در مورد بخشودگی جریمه های محدودیت های کرونا موردی ابلاغ نشده است. ما برای تمام افرادی که کارهای اضطراری در شب دارند و یا مشغول به کار هستند مجوز لازم را صادر کرده ایم و اگر شخصی مجددا جریمه شده است، مسیر ثبت مشخصات خود را اشتباه رفته است. افراد باید از طریق سازمان هایی که در آن جا مشغول به کار هستند پیگیر شوند.

سردار حمیدی در خصوص طرح موتوریار گفت: لباس هایی که در اختیار موتورسواران قرار می گیرد، یک بار مصرف است و مجدد از آن ها استفاده نمی شود. پلیس به علت ماموریت های زیادی که دارد در حال حاضر نمی تواند این طرح را در تمام نقاط شهر اجرا کند. مقرر شده است شهرداری در این عرصه به کمک راهور آمده تا تعداد تقاطع ها را برای اجرای این طرح بیشتر کنیم.

او افزود: ما از یک روش پرحاشیه به سمت روشی نوین آمده ایم که دردسر مردم را کم می کند و تنش ها را در شهر کم می کند. دستگاه های کفی همچنان در شهر وجود دارد و برای کسانی است که قصد شرکت در طرح موتوریار را ندارند. جریمه ها در ایام کرونا کم تر شده است و تخلفات و تصادفات نیز کم تر شده است. این دومین سالی است که آمار تصادفات کاهش پیدا کرده است. سال گذشته تهران رتبه اول کشور را در کاهش تصادفات به دست آورد. بیشتر کاهش آمار مرگ و میر نیز در تهران بوده است. 

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در پایان گفت: مجوزهای تردد شبانه لغو نشده است و همچنان مجوزهای سازمانی اعتبار دارد. در این عرصه خاموشی معابر نیز اتفاق افتاد که در مقاطعی آمار تصادفات را بالا برد. ما سلب تقصیر برای سازمان هایی که در این تصادفات نقش داشتند اخذ کردیم و پس از پیگیری های انجام شده خاموشی ها کم تر شده است و معابر کم تری تاریک هستند.

//انتهای پیام: 5

نظر شما