وزیر بهداشت و درمان:

فرزندم آمده بگوید خون من سرخ‌تر از دیگران نیست/بهار آینده واکسن ملی برای تزریق آماده می‌شود/در آینده‌ای نزدیک خبرهای خوشی اعلام می‌کنیم

۱۳۹۹/۱۱/۲۱ - ۰۹:۳۵:۴۱
کد خبر: ۱۱۳۴۵۶۳
سعید نمکی گفت: بهار آینده واکسن ملی را برای تزریق آماده خواهیم کرد.

به گزارش برنا؛ سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان در جریان آغاز واکسیناسیون سراسری علیه کووید ۱۹ که ‌صبح امروز ۲۱ بهمن در بیمارستان امام خمینی برگزار شد، گفت: با حمایت های رئیس جمهوری، وزارت خارجه، برنامه و بودجه و... امروز مفتخریم قبل از ۲۲ بهمن واکسیناسیون را شروع کنیم.

او افزود: امروز واکسیناسیون برای کارکنان بخش ICU که با ویروس کرونا مواجه هستند،در ۶۳۵ بیمارستان دولتی، خیریه و خصوصی به عنوان بیمارستان مرجع آغاز شد.

نمکی تصریح کرد: واکسیناسیون پزشک، پرستار و پرسنل خدماتی ۶۳۵ بیمارستان آغاز می‌شود.

وزیر بهداشت گفت: در میان آن‌ها یکی دانشجوی ارشد صنعتی شریف است و آمده بگوید خون ما سرخ تر از دیگران نیست، او فرزند وزیر بهداشت کشور است.

نمکی خاطرنشان کرد: با پشتکاری که داریم از منابع دیگری واکسن کرونا وارد می‌شود و تا آخر بهمن ماه از منابع مطمئن واکسن وارد کشور می‌کنیم و افراد بالای ۶۵ سال، بیماران زمینه‌ای و سایر گروه های هدف از آن جمله افرادی هستند که واکسن دریافت می‌کنند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: بهار آینده واکسن ملی را برای تزریق آماده خواهیم کرد.

نمکی در ادامه طرح ملی واکسیناسیون ضمن تقدیر از اصحاب رسانه گفت: جمهوری اسلامی ایران علی رغم فشارهای گسترده بین المللی با دست‌های بسته در اقیانوس کرونا شنا کرد.

او افزود: روزگاری که دشمنان تحریم‌های بی رحمانه بر ما روا داشتند با همدلی و در مدت کوتاه با شجاعت و وفاق کادر سلامت و با کمترین امکانات فعالیت کردیم. آرزوی سلامتی برای مبتلایان می‌کنم و تقاضای مغفرت الهی برای جان باختگان دارم.

وزیر بهداشت با اشاره به تکیه بر دانش داخلی گفت: با تکیه بر دانش داخلی، استفاده از واکسن سازهای معتبر جهان و مشارکت با سایر واکسن سازهای مطمئن از جمله اولویت‌های ما بود.

نمکی تاکید کرد: واکسن تولید داخل قبل از بهار به ما نمی‌رسید به همین دلیل از منابع معتبر جهان استفاده کردیم یعنی از واکسن‌هایی که سه فاز را گذراندند و در سایر کشورها تزریق شدند بنابراین روسیه، چین، آسترازنکا، دو منبع از هند و از طریق قراردادهای کووکس خرید واکسن را پیگیری کردیم.

وزیر بهداشت با اشاره به سند ملی واکسیناسیون گفت: امروز اولین نفراتی که با بیماران در ارتباط بودند واکسینه شدند و دو هفته دیگر واکسیناسیون سایرین افراد گروه هدف آغاز می‌شود. گروه‌های هدف ما برای کاهش بستری و مرگ و میر گروه‌های مدافعین سلامت، سالمندان و بیماران زمینه‌ای هستند تا ۸۰ درصد مرگ و میرها کاهش پیدا کند همچنین خبرهای خوشی در میان است که در آینده‌ای نزدیک آنها را اعلام می‌کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز