معاون تشخیص سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور خبر داد:

انجام سنجش سلامت نوآموزان در سال ۱۴۰۰ پیش از موعد/ دانش آموزان دیرآموز شناسایی می‌شوند

۱۳۹۹/۱۱/۲۵ - ۰۴:۵۹:۰۵
کد خبر: ۱۱۳۴۵۸۵
انجام سنجش سلامت نوآموزان در سال ۱۴۰۰ پیش از موعد/ دانش آموزان دیرآموز شناسایی می‌شوند
معاون تشخیص سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور درباره آخرین تصمیمات برای سنجش از نوآموزان در سال 1400 گفت: از سال آینده سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی و کلاس اول ابتدایی یک ماه زودتر از موعد انجام می‌شود.

به گزارش برنا؛ سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی و کلاس اول ابتدایی هر ساله به منظور ارزیابی سلامت جسمی و ذهنی دانش آموزان در بدو ورود به مدرسه انجام می‌شود. در این اقدام هر گونه نقص یا ضعف در زمینه جسمانی  نوآموزان شناسایی و درمان می‌شود. در سال جاری آغاز سنجش سلامت دانش‌آموزان کلاس اولی‌ از ۱۵ تیر آغاز شد.

محمد حسن عظیم ‌عراقی، معاون تشخیص سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور درباره آخرین تصمیمات برای سنجش  نوآموزان در سال 1400  به خبرنگار برنا گفت:  از سال آینده سنجش زودتر از موعد انجام می‌شود.

او افزود:  هر ساله حدود 380 هزار نوآموز پیش دبستانی در کشور داریم با تجمیع دانش آموزان  برای سال اول ابتدایی حدود یک میلیون 400 هزار نفر در مدارس ثبت نام می‌کنند و نیازمند سنجش هستند.

عظیم عراقی تاکید کرد: بنابراین باید زودتر اقدامات برای سنجش نوآموزان انجام شود. بر اساس پیش بینی‌های انجام شده قرار است سنجش یک ماه زودتر انجام شود.

به گفته او با توجه به تمهیدات انجام شده سنجش برای نوآموزان در سال 99  بیش از 98 درصد پوشش داشته است. با توجه به شرایط کرونایی اقدام فوق العاده‌ای در این زمینه انجام و تعداد پایگاه‌ها بیشتر شده است.

معاون تشخیص سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود: دانش آموزان دیرآموز در روند سنجش شناسایی می‌شوند. برنامه سنجش جسمانی و آمادگی تحصیلی است. بنابراین در این حیطه دانش آموزان را تحت سنجش قرار می‌دهیم برای مثال سال گذشته 60 هزار دانش آموز دیرآموز شناسایی  شدند این افراد در تست غربالگری ما مشکوک بوده و در تست‌های تخصصی بررسی شده و به عنوان دیرآموز معرفی شدند.

//انتهای پیام: 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز