برگزیده اخبار اجتماعی هفته؛

انتشار نتایج تست انسانی واکسن برکت در سازمان جهانی بهداشت/ واکسیناسیون ویروس کووید۱۹ در سراسر کشور آغاز شد/ حذف مجازات مهریه منجر به خشونت جنسی علیه زنان می شود

۱۳۹۹/۱۱/۲۲ - ۲۳:۰۶:۳۴
کد خبر: ۱۱۳۵۳۸۱
انتشار نتایج تست انسانی واکسن برکت در سازمان جهانی بهداشت/ واکسیناسیون ویروس کووید۱۹ در سراسر کشور آغاز شد/ حذف مجازات مهریه منجر به خشونت جنسی علیه زنان می شود
هفته گذشته باز هم اخبار کرونایی کشور همچنان پر فراز و نشیب بود به اختصار به مرور برخی از این اخبار خواهیم پرداخت.

به گزارش برنا؛ اهم اخبار اجتماعی هفته گذشته به شرح ذیل است:

خبر هفته

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: پیش‌نویس طرح خانه‌های 25 متری به دولت می‌رود و کاهش زیربنای واحدهای مسکونی راه حل رفع مشکل مسکن است

اطلاع هفته

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران بزرگ با بیان این که انتشار فیلم سرقت جرم نیست، از شهروندان درخواست کرد که در راستای حفظ آرامش جامعه این فیلم ها را صرفا در اختیار پلیس قرار دهند.

محدودیت هفته

برابر مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا از امروز ورود خودروها با پلاک غیر بومی به استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و شهرهای مشهد، اصفهان، شیراز، بندرعباس، بوشهر، جزایر قشم و کیش ممنوع است.

طرح هفته

غلامرضا منتظری گفت: در حال حاضر 72 ماده طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده که در کمیسیون مشترک در حال بررسی است طی 72 جلسه تصویب شد که همگی از پشتوانه قوی برخوردار هستند و این جلسات ادامه دارد تا باقی ماده‌ها تصویب و مورد کارشناسی قرار گیرد.

مخاطره هفته

معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات گفت: هجوم ملخ‌ها به کشور در اواخر بهمن و اوایل اسفند انجام می‌شودو یک دسته ملخ در روز می‌توانند غذای 35 هزار نفر را مصرف کنند

سوال هفته

 

رئیس هیات مدیره انجمن دندانپزشکی ایران گفت: فوت بیش از 15 دندان پزشک بر اثر کرونا رخ داده و ادعای ابتلا انصاریان و میناوند به کرونا در دندانپزشکی اصلا قابل اثبات نیست و مردم نباید از ترس کرونا مراجعه به دندانپزشک را پشت گوش نیندازند.

خبر خوش هفته

واکسیناسیون ویروس کووید۱۹ روز سه شنبه و همزمان با یازدهمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر با دستور حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور در بیمارستان امام خمینی(ره) و 635 بیمارستان ارجاع بیماران کرونایی در سراسر کشور آغاز شد.

وعده هفته

سخنگوی ستاد ملی کرونا در گفتگوی تفصیلی با برنا مطرح کرد که انتشار نتایج تست انسانی واکسن برکت در سازمان جهانی بهداشت تا 20 روز دیگر انجام می شود. همچنین بیان کرد که استنشاق واکسن رازی مانع چسبیدن و تکثیر ویروس در ریه می‌شودو جوانان نیاز به واکسن ندارند.

مشکل هفته

منیره رجبی با بیان اینکه مناطق روستایی استان تهران شامل منطقه یک، منطقه 5 و منطقه 19 است، گفت: در این مناطق دانش آموزان بیش از دیگر نقاط بازمانده از تحصیل هستند.

اقدام قابل تقدیر هفته

 سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان در جریان آغاز واکسیناسیون سراسری علیه کووید ۱۹ که ‌صبح امروز ۲۱ بهمن در بیمارستان امام خمینی برگزار شد، گفت: واکسیناسیون پزشک، پرستار و پرسنل خدماتی ۶۳۵ بیمارستان آغاز شده  در میان آن‌ها یکی دانشجوی ارشد صنعتی شریف است و آمده بگوید خون ما سرخ تر از دیگران نیست، او فرزند وزیر بهداشت کشور است.

شوک هفته

امان الله قرایی مقدم ، جامعه شناس گفت: حذف مجازات مهریه منجر به خشونت جنسی علیه زنان می شود و اشتراک دارایی بهترین مسیر جایگزین است و تهدید بدتر از این برای زنان ممکن نیست

خطر هفته

سرهنگ ضرغام آذین از دستگیری باند شرور زورگیری از زنان راکب خودورهای گران قیمت در شمال پایتخت خبر داد.

اختراع هفته

سبحان الله قورچیان، یک مخترع و تسهیلگر امور معلولین گفت: من تا این لحظه 16 اختراع انجام داده ام که همگی در راستای تسهیل تردد معلولان بوده است و در همین راستا آموزشگاه رانندگی معلولین را نیز راه اندازی کرده ام.

هشدار هفته

مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت و درمان گفت: امکان شروع پیک چهارم بیماری از اسفندماه است و قطعا موارد بیشتری از 7 نفر مبتلا به ویروس انگلیسی در کشور وجود داردو هیچ دیوار بتنی در مقابل ویروس کرونا و واریانت جدید آن وجود ندارد

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز