وزیر بهداشت:

افزوده شدن ۱۱ هزار تخت بیمارستانی به مراکز درمانی کشور/ ایران یکی از قطب های تولید واکسن کرونا خواهد شد+ فیلم

۱۳۹۹/۱۱/۲۳ - ۰۹:۴۴:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۵۵۰۴
افزوده شدن ۱۱ هزار تخت بیمارستانی به مراکز درمانی کشور/ ایران یکی از قطب های تولید واکسن کرونا خواهد شد+ فیلم
سعید نمکی گفت: تا سه ماه آینده ایران یکی از قطب های تولید واکسن کرونا در منطقه و یکی از صادرکنندگان مهم در جهان خواهد شد.

به گزارش برنا؛ سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان روز پنجشنبه در هفدهمین آیین پویش «ره سلامت» که به منظور افتتاح ۹ بیمارستان و با حضور ویدیو کنفرانسی رییس جمهوری برگزار شد، گفت: امسال برای اولین بار در قبل و بعد از انقلاب، حدود 11 هزار تخت به تخت‌های بیمارستانی و تعداد زیادی خانه بهداشت و مرکز جامع سلامت در کشور تا اردیبهشت ماه اضافه خواهد شد.

او ادامه داد: یک خانه بهداشت در یک روستا ممکن است یک پروژه گران‌قیمت اقتصادی نباشد، اما حتما یک پروژه بسیار مهم در عرصه خدمت‌گذاری است. ممکن است چند مرکز جامع سلامت به اندازه یک پروژه زیربنایی هزینه نداشته باشند، اما برای کاهش هزینه‌های سنگین نظام سلامت بسیار سودمند هستند.

نمکی با بیان اینکه اسلام شهر در استان تهران حتی یک تخت بیمارستانی نداشت، افزود: تا پایان امسال حدود دو هزار تخت بیمارستانی در حاشیه شهر تهران راه اندازی می‌شود و امیدواریم تا پایان سال همه بخش های حاشیه تهران صاحب تخت بیمارستانی شود.

وزیر بهداشت اظهار کرد: هر هفته استانداران و معاونان ریاست جمهوری پروژه‌هایی را افتتاح می‌کنند و امیدواریم تا اردیبهشت 1400 با حمایت بیشتر، تعداد 1400 پروژه‌ای که قول دادیم افتتاح شود را بهره برداری کنیم.

گفتنی است در این مراسم  822 تخت بیمارستانی در استان های خوزستان، بوشهر، تهران، همدان، کرمان، مازندران و خراسان شمالی امروز با حضور رئیس جمهور به صورت تصویری به بهره برداری خواهد رسید.

بیمارستان های  140 تختخوابی باغملک، 160 تختخوابی شهر قدس، 154 تختخوابی سپهبد شهید قاسم سلیمانی تویسرکان، 110 تختخوابی شهدای هسته ای بوشهر و  68 تختخوابی زنان و زایمان اسفراین، مراکز درمانی تخصصی آیت الله هاشمی رفسنجانی در شهرهای بجنورد و شهر بابک و طرح های توسعه بیمارستان 120 تختخوابی بوعلی ساری و بیمارستان 70 تختخوابی 17 شهریور آمل طرح هایی هستند که بهره برداری از آنها با دستور رئیس جمهور آغاز می شود.

این طرح های درمانی با سرمایه گذاری هزار و 355 میلیارد تومان برای هزار و 713 نفر اشتغال ایجاد کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز