وزیر آموزش و پرورش:

شبکه شاد از ظرفیت بالایی در امر آموزش مجازی برخوردار است/ کیفیت آموزش دانش آموزان باید با استفاده ازاطلس آموزشی یکسان باشد

۱۳۹۹/۱۱/۲۳ - ۱۲:۴۰:۴۴
کد خبر: ۱۱۳۵۶۴۷
شبکه شاد از ظرفیت بالایی در امر آموزش مجازی برخوردار است/ کیفیت آموزش دانش آموزان باید با استفاده ازاطلس آموزشی یکسان باشد
محسن حاجی میرزایی گفت: مدیران با استفاده از اطلس آموزشی کیفیت آموزشی دانش آموزان باید یکسان باشد.

به گزارش برنا؛ محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در گفت گو با مدیران مدارس استان هرمزگان در شبکه شاد گفت: یک مدیر موفق در این شرایط مدیری است که با تسلط بر روش های مختلف آموزشی و ایجاد انگیزه برای معلمان، با برخورداری از یک اطلس آموزشی، از شرایط تحصیل همه دانش اموزان خود و مشکلات احتمالی آنان مطلع باشد.

او با اشاره به ظرفیت های شبکه آموزشی شاد، ادامه داد: شبکه شاد یک شبکه اختصاصی است که جامعه وسیعی را در برگرفته و از ظرفیت بالایی در امر آموزش مجازی برخوردار است.

وزیر آموزش و پرورش با قدردانی از اهتمام ویژه مدیران و معلمان و خانواده‌ها در شرایط سخت کنونی برای پیشبرد برنامه های آموزشی، اظهار کرد: سپاسگذار این تلاش ها هستیم و امیدواریم این زحمات با بهترین پاداشها از سوی خداوند متعال همراه باشد.

او گفت: نظام عظیم و گسترده و تعلیم و تربیت وظیفه دارد خدمات آموزشی را به همگان ارائه دهد و هم اکنون بیش از ۱۵ میلیون دانش‌آموز در کشور داریم که از دوره پیش‌دبستانی تا متوسطه مشغول به تحصیل هستند.

به گفته وزیر آموزش و پرورش؛ پیمودن یک راه مشخص شده که متکی بر تجربه چند ساله باشد بسیار راحت بود، اما با شروع کرونا راه جدید و بدون تجربه در پیش روی قرار گرفت که راهبری آن بسیار دشوار و سنگین بود.

حاجی میرزایی یادآور شد: متناسب با این شرایط باید راهکارهای جدیدی را ایجاد می کردیم که خوشبختانه در سایه تلاش جمعی موفق به ارائه یک روش نوین آموزشی با استفاده از روش های ترکیبی حضوری و غیر حضوری شدیم.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: مدیران در این چرخه وظیفه بسیار مهمی دارند تا جریان آموزش به درستی انجام شود و در این عرصه نیازمند ابتکار و پیمودن مسیر های خلاقانه هستیم.

حاجی میرزایی گفت: برای آموزش دانش آموزان علاوه بر امکان حضوری، فعالیت در شبکه شاد و برنامه های تلویزیونی و بسته های آموزشی وجود دارد و مدیران می توانند با توجه به شرایط خود یک یا چند روش را استفاده کنند.

وی اضافه کرد: مدیران در مرحله اول باید اطمینان داشته باشند که همه دانش آموزان از یک آموزش با کیفیت برخوردار هستند، البته در شرایط فعلی این اطمینان کمی دشوار است که خلاقیت و ابتکار عمل مدیران را می طلبد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: در مرحله دوم مدیران علاوه بر اینکه توانایی مدیریت آموزشی را دارند باید توانایی مدیریت روانی، انگیزشی و پاسخ گویی به جامعه هدف خود یعنی دانش اموزان و اولیا را داشته باشند.

به گفته حاجی میرزایی، متخصصان تعلیم و تربیت شرایط کنونی را آموزش در شرایط بحران می‌نامند و مدیران علاوه بر آگاهی از ابعاد مختلف آموزشی باید با توانایی ارتباطی بالا، مسلط بر شرایط بحرانی و روانی دانش‌آموزان و خانواده‌ها و معلمان باشند تا این شبکه بتواند سطح خود را با مهارت در قالب یک ارتباط منظم شکل دهد.

حاجی میرزایی با اشاره به مرحله سوم این فرایند گفت: پیوند مناسب بین مدرسه و خانواده در مرحله سوم است و هر چه پیوند و ارتباط مدیران با خانواده‌ها بیشتر و قوی تر باشد این شرایط و گذر از این شرایط بسیار آسان تر خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش در پایان با تاکید بر اینکه مدیران در این شرایط سخت عمود محکم نظام آموزشی هستند، گفت: مدیران علاوه بر تسلط بر جریان آموزشی مدرسه باید به درستی در جریان وضعیت همکاران خود باشند و در تعامل نزدیک شرایط را برای حضور فعالانه معلمان در همه ی روش های آموزشی فراهم کنند.

نظر شما