مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر خبر داد:

رایزنی هلال احمر با چین برای واردات واکسن/ مشکل تولید صافی دیالیز حل شد/ واردات یک میلیون دوز واکسن کرونایی بر عهده هلال احمر است

۱۳۹۹/۱۱/۲۶ - ۰۴:۴۷:۱۱
کد خبر: ۱۱۳۵۸۸۲
رایزنی هلال احمر با چین برای واردات واکسن/ مشکل تولید صافی دیالیز حل شد/  واردات یک میلیون دوز واکسن کرونایی بر عهده هلال احمر است
علیرضا عسکری گفت: همچنان مقرر است تا یک میلیون دوز واکسن کرونایی که ورود آن به کشور بر عهده هلال احمر است، انجام شود.

به گزارش برنا؛ واردات واکسن کرونا یکی از وظایفی بود که هلال احمر به عهده گرفته بود اتفاقی که با واردات واکسن روسی اندکی به فراموشی سپرده شد اما به نظر می رسد این تلاش ها همچنان ادامه دارد و هلال احمر علاوه بر این حوزه در سایر قسمت های مربوط به سلامت جامعه نیز فعال شده است.

علیرضا عسکری، مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر در این خصوص به خبرنگار برنا گفت: همچنان مقرر است تا یک میلیون دوز واکسن کرونایی که ورود آن به کشور بر عهده هلال احمر است، انجام شود. همچنان طرف مذاکره ما کشور چین است و اکنون در حال مذاکرات هستیم.

او افزود: بررسی های علمی در این خصوص نیز به صورت همزمان انجام می شود تا واکسنی مطمئن در اختیار مردم قرار گیرد.

عسکری در خصوص تولیدات اقلام بهداشتی سازمان هلال احمر خاطرنشان کرد: چرخه تولید در حال حاضر از سر گرفته شده است، در صافی دیالیز یکی از تولید کننده‌های داخلی هستیم که در سال‌های گذشته تولید این محصول به شدت کاهش پیدا کرده بود. در حال حاضر میزان تولید صافی دیالیز ما چند برابر افزایش پیدا کرده است و مشکل برطرف شده است.

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی ادامه داد: شرکت بازرگانی سازمان تدارکات پزشکی تمام ظرفیت خود را در اختیار سازمان غذا و دارو قرار داده است تا کمبود هر دارویی در کشور در حداقل زمان برطرف شود. این یک اتفاق کم نظیر است و هدف حل مشکل دارویی و بهداشتی کشور است.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر تصریح کرد: برخی از دارو‌ها نیز تولید داخلی هستند و به دلیل عدم تامین مواد اولیه ممکن است روند تولیدات آن با مشکل مواجه شود که سازمان غذا و دارو راه حل ‌هایی در این زمینه دارد. در زمینه داروی انسولین بحران جدی وجود ندارد و اگر کمبودی باشد موقتی خواهد بود و پس از گذشت چند روز برطرف می‌ شود.

او افزود: تلاش ما این است تا با حمایت از شرکت‌های زیرمجموعه هلال و گزارش‌گیری مستمر از روند اجرای تفاهم‌ نامه با سایر دستگاه ها، شاهد پیشرفت در حوزه تولیدات دارویی باشیم. 

عسکری در پایان گفت: ما تمام ظرفیت شرکت بازرگانی سها کیش هلال احمر را در اختیار سازمان غذا و دارو قرار داده ایم تا در کوتاه ترین مدت مشکلات برطرف شود. ضعف در ارتباط گیری در گذشته سبب شده بود تا این پتانسیل بزرگ به خوبی مورد استفاده قرار نگیرد و این امر باعث شد برخی داروها به موقع تهیه و آماده عرضه نشود. این هم افزایی به وجود آمده است تا مشکلات حوزه دارو رفع شود.

//انتهای پیام: 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز