این فلز در دوساعت کرونا را نابود می کند

۱۳۹۹/۱۱/۲۵ - ۱۰:۴۴:۱۸
کد خبر: ۱۱۳۶۳۳۶
این فلز در دوساعت کرونا را نابود می کند
سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا با توجه به تحقیقی جدید اعلام کرد سطوحی از جنس آلیاژهای میکروبیال مسی می‌توانند ویروس کرونا را در ۲ ساعت از بین ببرند.

به گزارش برنا؛ سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا اعلام کرد سطوح مسی طی ۲ ساعت کووید ۱۹ را از بین می‌برند.

این سازمان اعلام کرد با ایجاد آلیاژهای خاصی از مس می‌توان در مقابل این بیماری مقاومتی طولانی مدت ایجاد کرد. سطوحی مانند دستگیره‌های در و نرده‌ها را می‌توان با استفاده از آلیاژهای آنتی میکروبیال مس ساخت. علاوه بر آن می‌توان از این فلز در فرایندهای استاندارد کنترل عفونت استفاده کرد.

سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا طی آزمایش سطوح مختلف متوجه شد برخی محصولات از جنس آلیاژهایی که درصد بالایی مس دارند، به طور مداوم در مواجهه با ویروس آن را از بین می‌برند.

در بیانیه سازمان مذکور آمده است: با توجه به تست‌ها در مقابل ویروس‌های جان سخت، پیش بینی می‌شود این محصولات ۹۹.۹ درصد از ویروس SARS-CoV-۲ (عامل ایجاد کووید ۱۹) را در ۲ ساعت از بین ببرند.

سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا با اتکا به تحقیق پژوهشگران دانشگاه ساوت هامپتون این خبر را اعلام کرده است. این گروه از محققان قبلاً اعلام کرده بودند آلیاژهای مس در کشتن ویروس‌های دیگر مانند MERS نیز مؤثر هستند.

محققان دانشگاه ساوت هامپتون اخیراً تحقیق خود را تکمیل کرده‌اند که نشان می‌دهد سطوح مسی می‌توانند کووید ۱۹ را در کمتر از یک دقیقه از بین ببرند. البته این تحقیق هنوز برای بررسی توسط محققان دیگر در نشریه‌ای منتشر نشده است.

مؤلفان تحقیق در این باره می‌نویسند: سطوحی از جنس آلیاژهای مس بهتر از سطوح دیگر ویروس‌های کرونا را غیر فعال می‌کنند و عملکرد آنها در جلوگیری از گسترش این ویروس‌ها از طریق سطوح بهتر است.

نظر شما